مدل علی تمایل رفتاری جوانان به استفاده از برنامه های ماهواره ای
(ندگان)پدیدآور
صیف, محمد حسنعلی پور, سحرتاجوران, مرضیهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه رسانه ها ابزار اصلی اثرگذار بر تحولات فرهنگی و اجتماعی و تغییرات سیاسی در جامعه هستند. در این میان ماهواره یکی از رسانه های بسیار تأثیرگذار در عصر حاضر می باشد، لذا لازم است مسئولین رسانه ای کشور به ویژه در سطح رسانه ملی با آگاهی از این تاثیر به مقابله اثربخش با رسانه های ماهواره ای پرداخته و ضمن پاسخگویی به نیازهای رسانه ای مردم در اقشار و گروه های مختلف، مخاطبین خود را در برابر این تهاجم حفظ نمایند. مقاله پیش رو با هدف نقش درک از هنجار ذهنی بر تمایلات رفتاری جوانان در استفاده از برنامه های ماهواره در بین افراد بالای 15 سال مناطق شهری استان فارس انجام شده است که به صورت تصادفی چندمرحله ای خوشه ای، نمونه ای معادل 600 نفر انتخاب و از طریق پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این پژوهش، اثر مستقیم متغیرهای سودمندی استفاده از ماهواره و نگرش نسبت به ماهواره بر قصد استفاده از ماهواره معنادار است. ولی اثر مستقیم متغیرهای هنجار ذهنی و درک از سهولت استفاده از ماهواره بر قصد استفاده از ماهواره معنادار نیست.
کلید واژگان
هنجار ذهنیجوانان
ماهواره
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication
سازمان پدید آورنده
دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور،تهران، ایراناستادیار، گروه حقوق، دانشگاه پیام نور،تهران، ایران
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز