بررسی سلبریتیسازی در رسانه و بحران هویت نوجوان در جامعه
(ندگان)پدیدآور
کوچکزائی, مصطفیفیضیان, مجیدرضاشاه آبادی, محمدحسیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در دنیایی که رسانهها ما را محاصره کردهاند، سلبریتیها منزلت بسیار بالایی در زندگی فعلی نوجوانان و جوانان یافتهاند و اثرات نسبتا نامطلوبی در سبک زندگی افراد دارند. سلبریتی ها در جوامعی به وجود می آیند که هویت تبدیل به یک مفهوم سرگردان برای نوجوانان و جوانان شده و موجبات انتخاب سلبریتیها به عنوان نماد و الگو فراهم آورده است. هدف از این پژوهش بررسی جایگاه سلبریتیها به عنوان محصول رسانهها و الگوی جوانان و نوجوان است. روش این مقاله از نوع توصیفی است که با استفاده از روش کتابخانهای و تحلیل محتوا بهدست آمده است. در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که امروزه رسانه به جای ساخت واقعیتهایی مانند سلبریتیها که جای ارزشهای حقیقی مانند کارآفرینان خدمتگذار جامعه و نخبگان را گرفتهاند باید به انعکاس این شخصیتها در قالبهایی با جذابیتهای بصری، هیجانی و سرگرمکننده برای نوجوانان و جوانان بپردازند.
کلید واژگان
الگوگیریرسانه
سلبریتی
نوجوان
هویت
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication
سازمان پدید آورنده
پژوهشگاه شهید صدر،پژوهشگاه شهید صدر تهران، ایران
پژوهشگاه شهید صدر، تهران، ایران




