بررسی رابطه میزان سواد رسانه ای و نگرش دینی دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا
(ندگان)پدیدآور
آذریون, پریسانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به بررسی رابطه میزان سواد رسانه ای و نگرش دینی دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا پرداخته است . روش تحقیق پیمایشی بوده و از2524 نفر جامعه آماری، با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای نسبی و جدول کرجسی و مورگان، نمونهای به حجم 335 نفر انتخاب شد. ابزاراندازه گیری پرسشنامه ی محقق ساخته میزان سواد رسانه ای ونگرش دینی بوده است که روایی محتوایی به تایید صاحب نظران رسید و پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0 و 89 /0 محاسبه گردید. آزمونهای آمار استنباطی(همبستگی پیرسون و رگرسیون مرکب) نشان داد که میزان سواد رسانه ای دانشجویان را می توان از روی نگرش دینی با سه مولفه(شناخت،عاطفه،عملکرد) پیشبینی کرد و بین میزان سواد رسانه ای بانگرش دینی، رابطهای مثبت ومعنیدار وجود دارد.به این ترتیب هرچه میزان نگرش دینی در بعد شناخت دینی ، در بعد عاطفه دینی و دربعد عملکرد دینی بیشتر باشد، میزان سواد رسانه ای نیز بیشتر خواهد بود.
کلید واژگان
"نگرش دینی ""سواد رسانه ای"
" شناخت دینی"
" عاطفه دینی"
"عملکرد دینی"
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication




