وابستگی به شبکههای اجتماعی مجازی در زنان خانهدار، مطالعه موردی کیفی
(ندگان)پدیدآور
صادق زاده, رقیهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده اکنون، شبکههای اجتماعی مجازی در حال گسترش روز افزون در جوامع اند و شمار زیادی از کاربران در شبکهها مشغول فعالیت هستند. زنان خانهدار هم یکی از مصرفکنندگان مهم این رسانه تأثیرگذارند. استفاده مفرط و آسیبزا از این رسانه میتواند موجب اعتیاد به شبکههای اجتماعی مجازی شود. هدف از این پژوهش شناخت عوامل وابستگی به شبکههای اجتماعی مجازی در زنان خانهدار و پیامدهای احتمالی آن است. روش این پژوهش روش کیفی و از نوع مصاحبه ساختیافته است. مصاحبه با ده زن خانهدار وابسته به شبکههای اجتماعی مجازی انجام شده است و سپس از طریق تحلیل مضمون، کدها و مفاهیم استخراج گردید. نتایج مطالعه نشان میدهد که از عوامل وابستگی به شبکههای اجتماعی مجازی میتوان به احساس تنهایی، فقدان حمایت اجتماعی و افسردگی اشاره کرد. همچنین استفاده آسیبزا موجب افسردگی و احساس انزوا در کاربران خواهد شد.
کلید واژگان
وابستگی به شبکههای اجتماعی مجازیزنان خانهدار
روش کیفی
مطالعه موردی
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication




