• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین در آزمایشگاه‌های علمی ایران
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین در آزمایشگاه‌های علمی ایران
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آموزش مجازی دروس آزمایشگاهی

    (ندگان)پدیدآور
    صوفیان, صفیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    720.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با پیدایش فناوری اطلاعات و آغاز عصر اطلاعات، آموزش نیز که یکی از ابزارهای تبادل اطلاعات می‌باشد، خواه ناخواه دچار تغییر و تحول شده که در صورت عدم درک این واقعیت مراکز آموزشی و افراد ذی‌ربط آن فاصله زیادی از جامعه جهانی خواهند گرفت. سرعت این تغییرات آنقدر زیاد بوده که ظرف چند سال گذشته چهره بسیاری از دانشگاه‌ها را تغییر داده، بسیاری دانشگاه‌های جدید الکترونیکی را به صحنه آورده و بسیاری از روش‌های تدریس سنتی را به تاریخ سپرده و یا خواهد سپرد. انجام کار آزمایشگاهی در دوره‌های تحصیلی به درک دانشجویان از مطالب درسی کمک زیادی می‌کند و موقعیت‌هایی نظیر آموزش با سعی و خطا، کسب توانایی تحلیل داده‌های آزمایشگاهی، کار تیمی و ... را فراهم می‌آورد. اما کار در آزمایشگاه محدودیت‌های زمانی و مکانی زیادی را بر دانشجویان و دانشگاه تحمیل می‌کند. علاوه بر آن وجود خطر در انجام بعضی آزمایش‌ها هم‌چنین هزینه زیاد بعضی از تجهیزات آزمایشگاهی باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها برای دانشجویان ومحققان همیشه امکان‌پذیر نباشد. در آموزش مجازی، مزایایی از قبیل کاهش هزینه‌های آموزشی، آموزش از هر جا و هر زمان که دسترسی به کامپیوتر و اینترنت میسر باشد، تحت پوشش قرار دادن تعداد زیادی از داوطلبان، تکرارپذیر بودن یادگیری، پیگیری فعالیت دانشجویان و تغییر سیستم آموزش استاد محور به دانشجو محور و شیوه‌های آموزش تعاملی که در آن سهیم شدن آزادانه  اطلاعات در محیطی با نظارت استاد به عمل می‌آید، وجود دارد.
    کلید واژگان
    آزمایشگاه مجازی
    آزمایشگاه واقعی
    آموزش الکترونیکی
    تکنولوژی اطلاعات
    آموزش ترکیبی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    دانشگاه مراغه
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه پیام نور، اراک، ایران.

    شاپا
    ‪۲۵۸۸-۶۴۰۱
    ‪۲۵۸۸-۶۴۱X
    URI
    http://jonaisl.maragheh.ac.ir/article_50219.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/117011

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب