نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلیمانی ساسانی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorمحسنی تنکابنی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, سید مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1404-03-11T06:07:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-06-01T06:07:17Z
dc.date.available1404-03-11T06:07:15Zfa_IR
dc.date.available2025-06-01T06:07:17Z
dc.date.issued2024-11-21en_US
dc.date.issued1403-09-01fa_IR
dc.date.submitted2024-01-06en_US
dc.date.submitted1402-10-16fa_IR
dc.identifier.citationسلیمانی ساسانی, مجید, محسنی تنکابنی, محمد, شریفی, سید مهدی. (1403). تبیین الگوی ایرانی هم‌گرایی رسانه‌ای برای سازمان صداوسیما و تحلیل موانع و تهدیدهای عدم کاربست. پژوهش‌های ارتباطی, 119(3)doi: 10.22082/cr.2025.2019650.2645fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2025.2019650.2645
dc.identifier.urihttps://cr.iribresearch.ir/article_720011.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1169153
dc.description.abstractگسترش پلت‌فرم‌های جدید رسانه‌ای و تغییر جایگاه و کارکرد مخاطب منفعل به کاربر فعال، تلویزیون را در برابر رسانه‌های اجتماعی به واکنش واداشته است. هدف از این پژوهش تبیین ظرفیت‌ های بومی و ایرانی هم‌گرایی رسانه‌ای بوده که سازمان صدا و سیما می‌تواند از آن در بازار رقابت با رسانه‌های اجتماعی بهره‌مند شود که به تبع این هدف تهدیدهای موجود در عدم استفاده از این فرصت‌ ها به‌همراه موانع حاضر برای بهره‌ مندی از این پتانسیل مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است.این پژوهش با استفاده از روش تحقیق کیفی تحلیل مضمون و با ابزار مصاحبه عمیق و با نمونه‌ گیری نظری از سه دسته مختلف جامعه آماری شامل مدیران و مسئولین سازمان صداوسیما، اساتید دانشگاه و متخصصین فعال رسانه‌ای انجام شده و یافته‌های آن نیز با استفاده از نرم‌ افزار تحلیل کیفی MAXQDA کدگذاری و تحلیل شد. با تحلیل کدهای استخراج شده از این تحقیق، ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی شامل هشت فرصت قابل بهره‌مندی تبیین شد و موانع موجود در عدم کاربست از این ظرفیت‌ها نیز در سه حوزه موانع شناختی و تخصصی، موانع قانونی و فراسازمانی و همچنین موانع ساختاری و مدیریتی، در کنار تهدیدهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شناسایی شده و مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفتند.fa_IR
dc.format.extent537
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2025.2019650.2645
dc.subjectهم‌گرایی رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectرسانه‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectپلت‌فرم‌های رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectسازمان صداوسیماfa_IR
dc.subjectکاربرfa_IR
dc.subjectارتباطاتfa_IR
dc.titleتبیین الگوی ایرانی هم‌گرایی رسانه‌ای برای سازمان صداوسیما و تحلیل موانع و تهدیدهای عدم کاربستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume119
dc.citation.issue3
nlai.contributor.orcid0000-0001-6443-4236
nlai.contributor.orcid0000-0002-6320-8111


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد