کاربرد تلفن همراه در ارائه خدمات کتابخانهای نوین [1]
(ندگان)پدیدآور
علوی فر, بی بی سکینهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر در گام نخست به تعریف فن آوری و تاریخچه بهره برداری از آن در کتابخانه ها می پردازد. سپس با معرفی فن آوری نوین تلفن همراه و دسترس پذیری همگانی آن در جامعه به توصیف انواع خدمات کتابخانه ای قابل ارائه توسط تلفن همراه در کتابخانه پرداخته تا با شناسایی خدمات تلفن همراه و پیشینه استفاده در کتابخانه های داخل و خارج کشور گامی در جهت شناخت بیشتر و کاربردی تر بردارد.
هدف از روش های گوناگون ارائه خدمات کتابخانه ای با تلفن همراه این است که از هدر رفتن زمان و برخی هزینه های کاربران کاسته و دسترسی به خدمات کتابخانه راحت تر و در نهایت میزان رضایت کاربران افزایش یابد.
بر این اساس سعی شده تا با مرور انواع خدماتی که می توان بوسیله تلفن همراه در کتابخانه ارائه داد، راه های ارتباط و تعامل از دور با کاربران کتابخانه ها تبیین شود تا کتابخانه های ایران، امکانات و توانمندی های منحصربفرد تلفن همراه را برای ارائه خدمات کتابخانه ای به کاربران در عصر جدید اطلاع رسانی استفاده نمایند.
کلید واژگان
تلفن همراهفن آوری اطلاعات و ارتباطات
خدمات کتابخانه ای
شماره نشریه
181392تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01




