مدیریت حضور کتابخانه و خرید منابع از نمایشگاه های کتاب
(ندگان)پدیدآور
درباغ عنبران, جعفرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نمایشگاه کتاب از نوع نمایشگاههای تخصصی است و فرصتی را برای کتابداران و بازدیدکنندگان فراهم می سازد تا منابع و آثار مختلف ناشران و نویسندگان را ببینند و انتخاب کنند. برنامه ریزی شرکت و حضور کتابخانه در نمایشگاه کتاب و خرید منابع بصورت مستقیم با رعایت خط مشی مجموعهسازی از وظایف مدیر کتابخانه است. در این مقاله تلاش شده است با بهرهگیری از تجارب مدیریتی خرید منابع از نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، در سه بخش عمده، جزئیاتی را که برای برنامه ریزی حضور کتابخانه و خرید منابع ضروری است بیان شود. این بخش ها عبارتند از: اقدامات قبل از نمایشگاه، اقدامات در حین نمایشگاه (خرید منابع، بسته بندی و ارسال) و اقدامات بعد از نمایشگاه (ارزیابی، مستندسازی، پیگیری، ثبت، سازماندهی، آماده سازی و ارائه منابع خریداری شده در قفسه های کتابخانه).
کلید واژگان
نمایشگاه کتابفراهم آوری مواد
مجموعهسازی
مدیریت خرید
کتابخانهها
شماره نشریه
181392تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01




