مدیریت ارتباط و اطلاعرسانی به مخاطبان موزه آستان قدس رضوی در بستر فضای مجازی
(ندگان)پدیدآور
طاهری, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آنچه در مؤسسات و سازمانها ارزش و اهمیت داشته و آنان را در نیل به اهداف عالی یاری میدهد، برقراری ارتباط است. ارتباط باعث میشود ارزشها و ویژگیهای یک سازمان در جامعه و نزد مخاطب بروز پیدا کند، لذا هراندازه ارتباط برای ارائه اطلاعات فراگیر باشد دستیابی به اهداف جوامع و سازمانها سریعتر خواهد شد. موزهها نیز به عنوان موسسهای فرهنگی آموزشی از این قاعده مستثنا نیستند. ایجاد سازوکارهای نوین و بهرهگیری مناسب از روابط عمومیها از ظرفیتها و توانمندیهای اطلاعرسانی رسانههای جمعی برای ارتباط و اثربخشی از موضوعات مهمی است که باید همواره در اولویت برنامهریزی کارآمد هر موزه مخاطب محور قرار میگیرد. در سالهای اخیر بررسی نیازها و توقعات بازدیدکنندگان موزه آستان قدس رضوی در قبال موزهها به عنوان یکی از ویترینهای خدمات این آستان متبرک موردتوجه خاص قرارگرفته است. منظور این است که برخی از مجموعههای آستان قدس رضوی مانند اماکن متبرکه و موزه ویترین عرضه خدمات و قابلمشاهده هستند که در منظر زائرین و بازدیدکنندگان قرار دارند و برخی دیگر پشتیبان و لجستیکی هستند و خدماتشان به صورت مستقیم قابلعرضه و مشاهده نیست. این مقاله ضمن بررسی پژوهش میدانی انجامشده در قالب نظرسنجی از مخاطبان موزه آستان قدس به تحلیل و ارائه راهکارهای مناسب و فنآوری محور برای ارتباط مؤثر با بازدیدکنندگان موزه میپردازد.
کلید واژگان
موزه آستان قدس رضویمخاطب شناسی
روابط عمومی
شماره نشریه
34351396تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01




