• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی
    • دوره 23, شماره 59
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی
    • دوره 23, شماره 59
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر سیستم های کنترل استراتژی کسب و کار بر مسئولیت پذیری اجتماعی از طریق جهت گیری هوشمندانه بازار در صنعت کاشی و سرامیک ایران

    (ندگان)پدیدآور
    نادری علاف, آرمینبهبودی, امیدمرادی, محسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.311 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تغییرات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فناورانه در دنیای امروز، افراد و سازمان‌ها را به انجام مسئولیت‌های اجتماعی برای کار اخلاقی تر و به شیوه ای انسان دوستانه‌تر سوق می‌دهد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر سیستم‌های کنترل استراتژی کسب و کار بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت از طریق جهت گیری هوشمندانه بازار در صنعت کاشی و سرامیک ایران می‌باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل مدیران شرکت‌های کاشی و سرامیک در ایران می‌باشد. برای این منظور از قاعده سرانگشتی 5-10برابر تعداد گویه های پژوهش نمونه آماری 200 نفر به صورت غیرتصادفی در دسترس انتخاب شد (196=7*28). ابزار این پژوهش پرسشنامه‌ی استاندارد بویان و همکاران (2022) بوده که پایایی آن با آلفای کرونباخ و پایایی مرکب، و روایی آن با روش روایی صوری (تایید خبرگان)، روایی سازه (بارهای عاملی) تایید شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش مدلیابی معادلات ساختاری با نرم‌افزار SPSS و Smart Pls3 انجام شد. نتایج نشان داد سیستم‌های کنترل استراتژی کسب و کار بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت از طریق جهت گیری هوشمندانه بازار در صنعت کاشی و سرامیک ایران تاثیر معناداری دارد. همچنین اثر کنترل‌های اعتقادی، مرزی، تشخیصی، تعاملی بر مسئولیت پذیری اجتماعی و جهت گیری هوشمندانه بازار در صنعت تایید شد. در نهایت اثر جهت‌گیری هوشمندانه بازار بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها تاثیر معناداری دارد.
    کلید واژگان
    سیستم‌های کنترل استراتژی کسب و کار
    مسئولیت پذیری اجتماعی
    جهت گیری هوشمندانه بازار
    برنامه ریزی استراتژیک

    شماره نشریه
    59
    تاریخ نشر
    2025-03-21
    1404-01-01
    ناشر
    پژوهشکده توسعه تکنولوژی
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران
    استادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی توس، مشهد، ایران
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران

    شاپا
    2676-5403
    2676-5411
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2025.2024836.1924
    https://jtd.iranjournals.ir/article_723556.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1167674

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب