• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of English for Academic Purposes
    • Volume 14, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of English for Academic Purposes
    • Volume 14, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Fostering EFL Writing Proficiency: The Impact of Dialogic Scaffolding in Digital Learning Environments

    (ندگان)پدیدآور
    Mirsanjari, Zahraossadat
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    788.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study examines the impact of dialogic scaffolding on improving paragraph-writing skills among intermediate Iranian EFL learners. Drawing on Vygotsky's sociocultural theory and its concept of the Zone of Proximal Development (ZPD), the research integrates teacher-led feedback and peer collaboration in a technology-supported learning environment. Using a mixed-methods design, 60 participants were divided into experimental and control groups and participated in a 15-week intervention facilitated through Google Classroom and Zoom for synchronous and asynchronous interactions. Google Classroom and Zoom enhanced collaboration by enabling real-time peer feedback and asynchronous access to resources, while also increasing accessibility for learners across different geographical locations. Quantitative analysis demonstrated substantial improvements in the experimental group regarding structural coherence, grammatical accuracy, and topic sentence clarity, with effect sizes ranging from 0.79 to 0.89 (p
    کلید واژگان
    Dialogic Scaffolding
    EFL Writing Instruction
    Paragraph Writing
    Technology-mediated learning
    Vygotsky Sociocultural Theory

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2025-06-01
    1404-03-11
    ناشر
    Chabahar Maritime University
    Chabahar Maritime University
    سازمان پدید آورنده
    Department of English Language, Semnan University, Semnan, Iran.

    شاپا
    2476-3187
    URI
    https://journalscmu.sinaweb.net/article_220907.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1166881

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب