ارائة مدل نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی
(ندگان)پدیدآور
تبریزی یگانه, مهریحکاک زاده, مینامنوچهری نژاد, محسن
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش ارائه مدل نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر رویکرد، کیفی است و از روش تحلیل تم (مضمون) استفادهشده است. برای انجام مصاحبه میدانی، مشارکتکنندگان پژوهش شامل اساتید دانشگاهی و مدیران حوزه گردشگری ورزشی بودند (23 نفر). روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بود. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم با استفاده از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو انجام گردید. نتایج تحلیل مضمون نشان داد که 4 مضمون سازماندهنده (انگیزشی، آموزشی، اطلاعرسانی و فرهنگسازی) و 22 مضمون پایه بهعنوان ابعاد نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی وجود دارد. همچنین با بررسی فراوانیهای هر یک از مضامین سازماندهنده مشخص شد که مضمون سازماندهنده انگیزشی و اطلاعرسانی، از فراوانی بیشتری نسبت به بقیه مضامین برخوردار است. با توجه به نقش پررنگ رسانههای مختلف بر توسعه سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی، میبایست رفع چالشهای آن، از اهداف اصلی برنامههای توسعه رسانههای ورزشی باشد که توصیه میشود رسانههای مختلف از نتایج پژوهش حاضر بهره گیرند.
کلید واژگان
آموزشاطلاعرسانی
انگیزشی
رسانه
فرهنگسازی
رسانه های ورزشی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2024-07-221403-05-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایراناستادیار مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
دانشیار گروه تربیتبدنی، دانشکده پزشکی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
شاپا
2345557825384961



