• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل نقش رسانه‌ها در توسعة شاخص‌های فرهنگی باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای ایران

    (ندگان)پدیدآور
    حمزه, معصومههنری, حبیبغفوری, فرزادشعبانی بهار, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    766.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رسانه ­ها می ­توانند نقش پررنگی در توسعه شاخص­ های فرهنگی باشگاه­ های ورزشی داشته باشند. ازاین‌رو، پژوهش حاضر باهدف تحلیل نقش رسانه ­ها در توسعه شاخص ­های فرهنگی باشگاه­ های ورزشی حرفه­ای ایران طراحی و اجرا شد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری داده­ ها، توصیفی- پیمایشی بوده که با رویکرد پژوهش، آمیخته است. در بخش کیفی از روش تحلیل تم و در بخش کمی از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل داوران، بازیکنان، مربیان، مدیران باشگاه ­ها، اصحاب رسانه، متخصصین و خبرگان دانشگاهی و مدیران عالی و سیاست‌گذاران بودند. معیار انتخاب این افراد، سابقه ورزشی، مدیریتی و شغلی بیش از 10 سال و همچنین تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری؛ و روش نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری بود (17 نفر). در بخش کمی نیز جامعه آماری همان جامعه آماری بخش کیفی بودند (89 نفر). ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبه­ های نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی داده­ های بخش کیفی از کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در بخش کمی از روش مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحلیل مصاحبه­ های انجام‌شده نشان داد که شاخص­ های فرهنگی شامل 4 مقوله و 14 کد باز و رسانه­ ها شامل 2 مقوله و 8 کد باز هستند. نتایج بخش کمی نیز نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. بنابراین ضرورت تعامل و ارتباط هرچه بیشتر مدیران باشگاه­ های ورزشی حرفه­ ای و فدراسیون ­های ورزشی با رسانه ­ها از طریق تشکیل کمیته رسانه در سازمان و فدراسیون­ های مربوط، برگزاری نشست­ های دوره ­ای به­ منظور گزارش فعالیت ­ها و اقدامات انجام گرفته و تبادل‌نظر با کارشناسان رسانه ­ای در زمینه راهکارهای توسعه شاخص­ های فرهنگی باشگاه­ های ورزشی حرفه­ ای می ­تواند کارگشا باشد و به توسعه شاخص­ های فرهنگی باشگاه­ ها کمک شایانی نماید.
    کلید واژگان
    توسعه فرهنگ
    رسانه های اجتماعی
    سواد رسانه ای
    ورزش حرفه‌ای
    رسانه های ورزشی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2024-07-22
    1403-05-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    23455578
    25384961
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/jsm.2023.66268.1700
    https://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_9826.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1165750

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب