• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Automotive Science and Engineering
    • Volume 15, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Automotive Science and Engineering
    • Volume 15, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Numerical simulation of airflow distribution impact on radiator performance in the QUIK automobile

    (ندگان)پدیدآور
    Saberinejad, Hojjat
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.112 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    One of the main challenges in designing a vehicle's cooling system, particularly the radiator, is not considering the non-uniform airflow distribution in the radiator's characteristic performance graphs. In this study, a three-dimensional numerical analysis of the airflow passing through a QUIK vehicle and the effect of the cooling system's placement relative to the vehicle's grille in five different cases was conducted. The effect of non-uniform airflow distribution on related radiator parameters such as the Darcy number, particle diameter, and inertial term was examined. The results indicate that the optimal placement range of the vehicle's cooling system for appropriate cooling performance is very limited. Additionally, non-uniform air velocity distribution plays a significant role in the radiator pressure drop. The inertial term is more significant in non-uniform flow conditions. For larger Forchheimer numbers, the change in radiator pressure drop for uniform compared to non-uniform flow distributions is about 22%.  
    کلید واژگان
    numerical study
    radiator performance
    porous media
    Darcy number
    Forchheimer coefficient
    Modern Powertrain (hybrid
    electric
    CNG
    bio
    ...)

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2025-03-01
    1403-12-11
    ناشر
    Tehran, University of Science and Technology , Iran Auto Engineering Society
    سازمان پدید آورنده
    Department of Mechanical Engineering, National University of Skills (NUS), Tehran, Iran

    شاپا
    2008-9899
    2476-3535
    URI
    https://dx.doi.org/10.22068/ase.2025.692
    http://www.iust.ac.ir/ijae/article-1-692-en.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1161808

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب