دوره 18, شماره 52

 

ارسال های اخیر

  • سوژه شدگی در قلمرو گفتمان دین؛ نشانه شناسی دینداری در سریال تلویزیونی «نون‌ خ1» 

    رجائی, حسین؛ کیا, علی اصغر (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)
    تلویزیون به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های ارتباط جمعی در تولید و گسترش شناخت در جهان، در راستای ارائه‌ آموزه‌های شخصیت‌های دینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پژوهشگر در این تحقیق به تحلیل دین‌داری در سریال عامه‌پسند تلویزیونی ...

  • مطالعه تطبیقی سیاست‌گذاری تلویزیون در افغانستان (سال‌های 1383- 1400) 

    سکندری, غلام قادر؛ افخمی, حسینعلی (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)
    بیش از صد رسانه صوتی- تصویری در افغانستان فعالیت دارند که هم در سیاست کلان ملی و هم در سیاست‌گذاری‌های کوچک یا محلی به راهبردهای رسانه‌ای نیاز دارند. در این پژوهش، نقاط ضعف و قوت سیاست‌گذاری رسانه‌ای و قوانین و مقررات حاکم ...

  • ارائه مدل پارادایمی صداوسیما در جلب رضایت جامعه از طریق دیپلماسی رسانه‌ای نوین 

    قاضوی, سید فضل الله؛ رسولی, محمد رضا؛ گرانمایه پور, علی (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)
    مطالعه حاضر با هدف ارائه مدل پارادایمی صداوسیما در جلب رضایت جامعه از طریق دیپلماسی رسانه‌ای نوین انجام شد. این پژوهش از نظر فلسفی مبتنی بر پارادایم تفسیرگرایی است لذا از استراتژی پژوهش کیفی و به‌طور مشخص روش گراندد تئوری ...

  • تحلیل انسجام درونیِ برساخت مفهومیِ دین‌داری سنت‌گرا و عقل‌گرا در اینستاگرام 

    آقارجبی, ریحانه؛ رسولی, محمدرضا؛ نجاتی حسینی, سید محمود (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)
    این پژوهش با هدف تحلیل انسجام درونی عناصر سبک‌های دین‌داری سنت‌گرا و عقل‌گرا براساس برساختی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشتند، انجام شده است. در این راستا، صفحات پرمخاطبی که تولیدکننده محتوای دینی هستند، انتخاب شده‌اند ...

  • تحلیل محتوای نمایش استعمال دخانیات در سریال های نمایش خانگی 

    توسلی, افسانه؛ عابدی, ملیحه؛ صدر, زهرا؛ توسلی, آزاده؛ مسجدی, محمدرضا (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)
    نمایش خانگی یکی ازرسانه‌های مورد توجه وپرمخاطب این روزها است. بسیاری از کارگردانان و بازیگران مطرح سینما و تلویزیون به آن توجه نشان داده‌اند. استقبال مردم از سریال‌های نمایش‌خانگی، فیلمسازان را تشویق می‌کند تا سریال‌های ...

  • الگوهای بهره‌‌برداری از عروسک‌‌های بومی گیلان در تلویزیون ایران 

    احمدزاده, محمدرضا؛ حسینی مقدم, شعیب؛ عظیم پور, پوپک (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)
    هدف این پژوهش ارائۀ الگوی بهره‌برداری از عروسک‌های بومی گیلان، برای برنامه‌سازی تلویزیونی و دست‌یابی به ویژگی‌های ساختاری و محتوایی مناسب برای برنامه‌سازی با عروسک‌های بومی است. تحقیق حاضر، پژوهشی کیفی، کاربردی و توصیفی ...