مرور دوره 14, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 12 از 12
-
ویژگیهای روانسنجی نسخه بسطیافته مقیاس سنتی بیصداقتی تحصیلی: معرفی یک مقیاس در دانشجویان ایرانی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)هدف این پژوهش بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه بسطیافته مقیاس سنتی بیصداقتی تحصیلی بود. پاسخدهندگان پژوهش 874 دانشجو (265 مرد، 598 زن و 11 نفر از شرکتکنندگان جنسیتشان را اعلام نکردند) دوره کارشناسی دانشگاه شیراز در سال ...
-
دانش محتوایی دانشجومعلمان دوره کارشناسی آموزش ابتدایی از احتمال: عاملی اساسی در تدریس کارآمد مفاهیم احتمالاتی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)هدف از انجام مطالعه حاضر، بررسی درک دانشجومعلمان دوره کارشناسی آموزش ابتدایی از مفاهیم احتمال است. این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع زمینهیابی است. جامعه آماری، کلیه دانشجومعلمان دوره کارشناسی در رشته آموزش ابتداییِ ...
-
شناسایی وتبیین ابعاد، مولفهها وشاخصهای جذب دانشجوی خارجی درنظام دانشگاهی با تاکید بر برنامـــه درسی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)هدف:علی رغم افزایش تعداد دانشجویان بین المللی درایران، دانش کمی درزمینه شناسایی مولفه های جذب دانشجو خارجی درنظام دانشگاهی با تاکید بر برنامـــه درسی وجود دارد.براین اساس پژوهش حاضر باهدف شناسایی وتبیین ابعاد،مولفهها ...
-
برنامهدرسی تاملمحور: گفتمانی برای توسعه مفهوم "آگاهی معلمان" در چارچوب پژوهش اتوبیوگرافی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)پژوهش حاضر با هدف واکاوی و تبیین شاخصههای برنامهدرسی تأملمحور در راستای توسعه مفهوم آگاهی معلمان در چارچوب پژوهش اتوبیوگرافی انجام شد. رویکرد تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوا با تأکید بر ماهیت مضمونی آن بود. میدان پژوهش ...
-
طراحی و اعتباریابی مدل آموزش سواد رسانهای در آموزش و پرورش با رویکرد آمیخته
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)این پژوهش یک راهبرد ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی بود. روش در بخش کیفی مطالعه موردی و در بخش کمی توصیفی پیمایشی بود جامعه آماری شامل تمام معلمان مدارس متوسطه شیراز به تعداد ۲۸۵۹ نفر بود انتخاب نمونه در بخش کیفی به روش ...
-
تأثیر برنامهی آموزش ریاضی بر اساس راهبردهای تلفیقی روبین فوگرتی بر یادگیری ریاضی دانشآموزان پایهی چهارم
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش ریاضی بر اساس راهبردهای تلفیقی "روبین فوگرتی" بر یادگیری درس ریاضی دانشآموزان پایهی چهارم انجام گرفته است. جامعهی آماری این پژوهش کلیهی دانشآموزان پسر پایهی چهارم منطقهی 5 شهر تهران ...
-
طراحی الگوی مفهومی فعالیتهای فوقبرنامه با تأکید بر ساحتهای تربیت زیباشناختی و هنری
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)آموزشوپرورش بهعنوان محور و قلب توسعه فرهنگی در راستای ساحتهای سند تحول بنیادین، موظف به ارتقا، پرورش و رشد حوزههای ادراکی، شناختی، ارزشی و گرایشی دانشآموزان میباشد. برای رسیدن به این مقصود، فعالیتهای فوقبرنامه از ...
-
شاخصهای روشهای یاددهی و یادگیری در برنامه درسی دانش فناوری رشته آموزش ابتدایی و میزان توجه به آنها
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخصهای روشهای یاددهی و یادگیری در برنامه درسی دانش فناوری رشته آموزش ابتدایی و سپس میزان توجه به آنها در دانشگاه فرهنگیان انجام شد. در پژوهش حاضر از طرح ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی استفاده شد. ...
-
تجارب معلمان ابتدایی از ارتباط با والدین با هدف اجرای برنامه درسی مقطع ابتدایی: مطالعه پدیدارشناختی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)در پژوهش حاضر به بررسی تجارب معلمان ابتدایی از ارتباط با والدین با هدف اجرای برنامه درسی به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی پرداختهشده است. قلمرو پژوهش را والدین و معلمان دانشآموزان ابتدایی شهر بیرجند تشکیل دادند. با توجه ...
-
طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقِ دینی بر اساس دیدگاههای محمد غزالی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)پژوهش حاضر با هدف بررسی آراء ابوحامدغزالی در تربیت اخلاقِ دینی، و ارائهی الگوی برنامهی درسی تبیینی او در این زمینه، مشتمل بر مبانی، اصول و عناصر، به روش «تحلیلی-تفسیری» انجام شده است. نتایج حاصله حاکی از آن است که در بخش ...
-
واکاوی تربیت اخلاقی در پرتو هرمنوتیک روایی پل ریکور..
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)پژوهشهایی که در زمینة تربیت اخلاقی انجام شده بهگونهای بوده است که بهدلیل روشن نبودن زمینة فلسفی رویکردها و روشهای آن، باعث شده که چالشها و مناقشات زیادی بهوجود آورد و تردیدها و ابهامها همچنان برقرار بماند. بنابراین ...
-
کاوش چالش های برنامه درسی آموزش سازمانی کارکنان شرکت پتروشیمی جم در انتقال مهارت های نرم آموخته شده به محیط واقعی کار: یک مطالعه پدیدارشناسانه
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2025-02-19)این پژوهش با هدف شناسایی چالش های برنامه درسی آموزش سازمانی کارکنان شرکت پتروشیمی جم در انتقال مهارت های نرم آموخته شده به محیط کار انجام شده است. رویکرد این تحقیق کیفی و روش آن مطالعه موردی است. برای جمعآوری دادهها از ...



