• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی
    • دوره 23, شماره 59
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی
    • دوره 23, شماره 59
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بکارگیری روش دلفی در شناسایی ابعاد و شاخصهای موثر بر توسعه نوآوری در صنعت خدمات پس از فروش خودرو با رویکرد اکوسیستم نوآوری

    (ندگان)پدیدآور
    بخشی فتسمی, نیرترابی, تقیخمسه, عباس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.389 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به دنبال تقویت نوآوری در صنعت خدمات پس از فروش خودرو، این پژوهش از رویکرد اکوسیستم نوآوری برای شناسایی و کشف عواملی که بر پویایی نوآوری تأثیر می‌گذارند، بهره گرفته است. این پژوهش بر بخش خودروسازی ایران متمرکز است و نقش حیاتی خدمات پس از فروش را در افزایش رقابت‌پذیری و رضایت مشتری برجسته می‌سازد. ازطریق بررسی دقیق ادبیات و فرایند دلفی، 64 شاخص کلیدی در پنج بُعد شامل زیرساخت، سرمایه، دانش، فرهنگ و تعامل بازیگران شناسایی شد. خبرگان این حوزه، ازجمله مدیران عامل و کارشناسان کلیدی صنعت، در نظرسنجی مبتنی بر روش دلفی برای ارزیابی اهمیت این شاخص‌ها شرکت کردند. این یافته‌ها توافق نظر خبرگان را درمورد بیشتر شاخص‌ها نشان داد و تأثیر آن‌ها را بر نوآوری در صنعت خدمات پس از فروش نشان داد. این پژوهش بینش‌های ارزشمندی را برای رهبران صنعت، سیاست‌گذاران و محققان ارائه می-دهد. با سرمایه‌گذاری بر این بینش، سازمان‌ها می‌توانند به طور راهبردی قابلیت‌های نوآوری خود را افزایش دهند، کیفیت خدمات را بهبود بخشند و درنهایت رضایت مشتری را افزایش دهند. این پژوهش همچنین بر ظرفیت کاربرد گسترده‌تر این بینش‌ها در خارج از ایران تأکید می‌کند و بر ارتباط اکوسیستم‌های نوآوری در شکل‌دهی آینده خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی جهانی تأکید می‌کند.
    کلید واژگان
    اکوسیستم نوآوری""
    نوآوری خدمات پی از فروش ""
    صنعت خودرو ""
    روش دلفی""
    توسعه نوآوری

    شماره نشریه
    59
    تاریخ نشر
    2025-03-21
    1404-01-01
    ناشر
    پژوهشکده توسعه تکنولوژی
    سازمان پدید آورنده
    گروه اقتصاد , دانشکده مدیریت و اقتصاد, واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی , تهران , ایران
    گروه اقتصاد , دانشکده مدیریت و اقتصاد , واحد علوم و تحقیقات , دانشگاه آزاد اسلامی , تهران , ایران
    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

    شاپا
    2676-5403
    2676-5411
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2025.2013238.1897
    https://jtd.iranjournals.ir/article_721028.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1160093

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • نوآوری در صنایع تبدیلی غذایی و کشاورزی کوچک و متوسط استان مازندران در شرایط همه‌گیری کووید-19 

      رحمانی فیروزی, رقیه؛ آقاجانی افروزی, علی اکبر؛ احمدی فیروزجائی, علی (دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری, 2024-02-01)
      چکیده مبسوط مقدمه و هدف: بحران­ همه‌گیری ویروس کووید-19، حیات و بقای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را مورد تهدید جدی قرار داده است. به­ طوری که آنها برای بقا و حیات خود در این دوران از رویکردهای گوناگونی از جمله رویکرد نوآوری ...

    • مرور سیستماتیک کارکردهای نظام نوآوری 

      خان محمدی, هادی؛ حاجیان حیدری, مجتبی؛ صادقی کیا, محمدعلی (دانشگاه صنعتی شریف (پژوهشکده سیاستگذاری)Sharif University of Technology (Policy Research Institute), 2025-04-21)
      نوآوری موتور محرکه اقتصادی قرن 21ام است که در یک محیط ایزوله اتفاق نمی‌افتد. نوآوری‌ها در نظام‌های نوآوری رخ می‌دهند. نظام‌های نوآوری مجموعه‌ای از نهادها، سازمان‌ها و روابط میان آنها هستند که برای تاثیرگذاری بر فرآیندهای ...

    • بررسی تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر نوآوری باز (مورد مطالعه: مراکز تحقیقاتی وزارت صنایع و علوم) 

      رمضانپور نرگسی, قاسم؛ داوری, علی؛ افراسیابی, راحله؛ زرگران یزد, بهار (سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology, 2014-08-23)
      یکی از ملزومات عملکرد موفق سازمانها در دنیای رقابتی امروز، داشتن نوآوری و ایجاد مزیت رقابتی است. یکی از مدلهای جدید برای نوآوری، مدل نوآوری باز (OI)است. هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر پیاده سازی نوآوری باز است. ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب