بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی پایدار دیجیتال بر عملکرد نوآورانه و شهرت سازمانی با درنظر گرفتن نقش میانجی نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان کردستان)
(ندگان)پدیدآور
نسائی, خباتموحد, سید محمد رضاحسینی, نگار
نوع مدرک
Textمقاله علمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، کسبوکارها تحتتاثیر دو چالش بنیادین؛ تحولات دیجیتال و پایداری و توسعه پایدار قرار گرفتهاند و شرکتها را وادار ساخته تا در جهت تطبیق خود با چنین شرایطی، این مفاهیم را در کل سازمان و خصوصاً بخش منابع انسانی خود، نهادینه و فرهنگسازی نمایند و ازاینرو، موضوع مدیریت منابع انسانی پایدار دیجیتال، موردتوجه قرار گرفته است. بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی پایدار دیجیتال بر عملکرد نوآورانه و شهرت سازمانی با درنظر گرفتن نقش میانجی نوآوری سازمانی در پارک علم و فناوری استان کردستان است. این پژوهش، از لحاظ هدف، کاربردی با رویکرد کمی و ماهیت توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری، شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان کردستان به تعداد 120 شرکت بود که تمام این شرکتها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده، پرسشنامه بود و در نهایت 95 پرسشنامه به صورت کامل از طرف شرکتهای موردبررسی برگشت داده شد و مبنای پژوهش حاضر قرار گرفت. جهت روایی و پایایی پژوهش؛ از روایی محتوایی، روایی همگرا و روایی واگرا و آزمونهای پایایی استفاده شد و موردتأیید قرار گرفت. جهت تجزیهوتحلیل دادهها، از نرمافزارهای SmartPLS4 و SPSS26 استفاده شد و درنهایت، نتایج نشان داد که مدیریت منابع انسانی پایدار دیجیتال هم بهصورت مستقیم و هم از طریق میانجیگری نوآوری سازمانی، بر عملکرد نوآورانه و شهرت سازمانی تأثیر مثبت و معنادار دارد. بنابراین به مدیران شرکتها، توصیه میشود که به مفاهیم پایداری و تحولات دیجیتالی در بخش منابع انسانی، بهصورت همزمان توجه نمایند تا اینکه زمینههای بروز نوآوری و شهرت سازمانی و نهایتاً عملکرد نوآورانه کارکنان فراهم شود.
کلید واژگان
مدیریت منابع انسانی پایدار دیجیتالنوآوری سازمانی
عملکرد نوآورانه
شهرت سازمانی
پارک علم و فناوری
توسعه نوآوری
شماره نشریه
58تاریخ نشر
2025-01-201403-11-01
ناشر
پژوهشکده توسعه تکنولوژیسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایرانگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
شاپا
2676-54032676-5411



