شناسایی چالشهای شرکت ایران خودرو در دوران پاندمی کووید 19 و استراتژیهای شرکت برای مقابله با چالشها با رویکرد آمیخته
(ندگان)پدیدآور
کریمی جعفری, فاطمهحاجی کریمی, عباسعلیآژینه, فاطمه
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی چالشهای شرکت ایران خودرو در دوران پاندمی کووید 19 و استراتژیهای شرکت برای مقابله با چالشها با رویکرد آمیخته است. رویکرد بهکار رفته در پژوهش حاضر، آمیخته از نوع اکتشافی و استراتژی بهکار رفته در بخش کیفی، تحلیل تم و در بخش کمی، توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه بخش کیفی متشکل از خبرگان موضوع بوده که تعداد 19 مصاحبه تا رسیدن به اشباع نظری انجام شده است. جامعه آماری بخش کمی نیز متشکل از 405 نفر از روسا، سرپرستان، مدیران ارشد و میانی شرکت ایران خودرو بودهاند. روش نمونهگیری در بخش کیفی به صورت هدفمند قضاوتی و گلوله برفی و در بخش کمی به صورت در دسترس صورت پذیرفته است. در بخش کیفی، تعداد 29 چالش در چهار دسته کلی چالشهای اقتصادی، چالشهای سازمانی، چالشهای مدیریتی، و چالشهای نیروی انسانی، و تعداد 34 استراتژی مدیریت بحران در پنج دسته کلی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی؛ اقدامات در حوزه بازاریابی و فروش؛ اقدامات در حوزه زنجیره تامین مواد؛ مدیریت منابع و مصارف و تفکر استراتژیک و کارآفرینانه به همراه زیرمجموعههای مرتبط شناسایی گردید. در بخش کمی، پرسشنامه متشکل از چالشها و استراتژیهای مدیریت بحران مورد تحلیل عاملی تاییدی قرار گرفتند.
کلید واژگان
چالشهااستراتژیهای مدیریت بحران
پاندمی کووید 19
شرکت ایران خودرو
طراحی استراتژی
شماره نشریه
61تاریخ نشر
2025-03-211404-01-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و علوم مالی، دانشگاه خاتم، تهران، ایران.دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و علوم مالی، دانشگاه خاتم، تهران، ایران.
کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، دانشکده مدیریت و علوم مالی، دانشگاه خاتم، تهران، ایران.
شاپا
2228-68532676-6744



