• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 16, شماره 61
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 16, شماره 61
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی چالش‌های شرکت ایران خودرو در دوران پاندمی کووید 19 و استراتژی‌های شرکت برای مقابله با چالش‌ها با رویکرد آمیخته

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی جعفری, فاطمهحاجی‌ کریمی, عباسعلیآژینه, فاطمه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی چالش‌های شرکت ایران خودرو در دوران پاندمی کووید 19 و استراتژی‌های شرکت برای مقابله با چالش‌ها با رویکرد آمیخته است. رویکرد به‌کار رفته در پژوهش حاضر، آمیخته از نوع اکتشافی و استراتژی به‌کار رفته در بخش کیفی، تحلیل تم و در بخش کمی، توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه بخش کیفی متشکل از خبرگان موضوع بوده که تعداد 19 مصاحبه تا رسیدن به اشباع نظری انجام شده است. جامعه آماری بخش کمی نیز متشکل از 405 نفر از روسا، سرپرستان، مدیران ارشد و میانی شرکت ایران خودرو بوده‌اند. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی به صورت هدفمند قضاوتی و گلوله برفی و در بخش کمی به صورت در دسترس صورت پذیرفته است. در بخش کیفی، تعداد 29 چالش در چهار دسته کلی چالش‌های اقتصادی، چالش‌های سازمانی، چالش‌های مدیریتی، و چالش‌های نیروی انسانی، و تعداد 34 استراتژی مدیریت بحران در پنج دسته کلی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی؛ اقدامات در حوزه بازاریابی و فروش؛ اقدامات در حوزه زنجیره تامین مواد؛ مدیریت منابع و مصارف و تفکر استراتژیک و کارآفرینانه به همراه زیرمجموعه‌های مرتبط شناسایی گردید. در بخش کمی، پرسشنامه متشکل از چالش‌ها و استراتژی‌های مدیریت بحران مورد تحلیل عاملی تاییدی قرار گرفتند.
    کلید واژگان
    چالش‌ها
    استراتژی‌های مدیریت بحران
    پاندمی کووید 19
    شرکت ایران خودرو
    طراحی استراتژی

    شماره نشریه
    61
    تاریخ نشر
    2025-03-21
    1404-01-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و علوم مالی، دانشگاه خاتم، تهران، ایران.
    دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و علوم مالی، دانشگاه خاتم، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، دانشکده مدیریت و علوم مالی، دانشگاه خاتم، تهران، ایران.

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/smsj.2025.444971.1995
    https://www.smsjournal.ir/article_216106.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1157962

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب