• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of System Management
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of System Management
    • Volume 5, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Modelling and Ranking the Antecedents of Brand Hate among Customers of Home Appliance

    (ندگان)پدیدآور
    Dalvand, Mohammad RezaMirabi, Vahid RezaRanjbar, Mohammad HoseinMohebi, Serajodin
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    182.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The main purposes of this study are identification, modeling and ranking of factors influencing the brand hate.  To do this, mixed approaches of qualitative and quantitative have used. In the qualitative approach, the grounded theory method has considered. Hence, the opinions of 18 sale managers in the field of home appliance, as experts, collected and analyzed. The results of analyzing in 3 steps of grounded theory with MAXQDA software revealed that 14 variables affect the brand hate which are placed in 3 groups of casual condition, external factors and main variables. The results of this section was approved by 10 indicators of Strauss and Corbin. In the next section, for understanding the importance and rank of each variables in brand hate, TOPSIS method has used. The results of this section showed that among main variables, experimental avoidance; among casual condition, marketing and advertisement and among external factors, competition had highest importance.
    کلید واژگان
    Brand Hate
    Grounded Theory
    TOPSIS
    Home Appliance

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-01-01
    1397-10-11
    ناشر
    Islamic Azad University Shiraz Branch
    سازمان پدید آورنده
    DepartmentofManagement, GheshmBranch, Islamic Azad University,Gheshm, Iran
    DepartmentofManagement, CentralTehranBranch, Islamic Azad University,Tehran, Iran
    DepartmentofManagement, BandarabbasBranch, Islamic Azad University,Bandarabbas, Iran
    DepartmentofManagement, GheshmBranch, Islamic Azad University,Gheshm,Iran

    شاپا
    2322-2301
    2538-1571
    URI
    http://sjsm.iaushiraz.ac.ir/article_545531.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115788

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب