دوره 24, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
جستاری نظاممند بر مدیریت استعداد معلمان: ابعاد، مؤلفهها و الگوی مفهومی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد، مؤلفهها و نشانگرهای مدیریت استعداد معلمان انجام شد. روش تحقیق از نظر ماهیت کاربردی و در زمرۀ پژوهشهای کیفی و از نوع فراترکیب (متاسنتز) است که با استفاده از روش هفتمرحلهای سندلوسکی و ...
-
کیفیت آموزش دانشآموزان عمیقاً باهوش در ایران با استناد به پژوهشهای جهانی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)هدف از این پژوهش بررسی چگونگی آموزش کودکان عمیقاً باهوش بهمنظور ارائۀ راهکارهایی برای مواجهه با این افراد در کشورمان است. این پژوهش کیفی با روش سنتزپژوهی تفسیری انجام شده است. از میان 352 پژوهش بهدستآمده، پس از تطبیق ...
-
تدوین بستۀ کمکآموزشی بازیهای جنبشی حرکتی درس فارسی و میزان اثربخشی آن بر انگیزۀ یادگیری و هیجان تحصیلی پایۀ اول ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)این پژوهش با هدف تدوین بستهٔ کمکآموزشی بازیهای جنبشی حرکتی درس فارسی و میزان اثربخشی آن بر انگیزهٔ یادگیری و هیجان تحصیلی پایهٔ اول انجام شد. روش پژوهش آمیخته از نوع کیفی ـ کمّی بود. بهمنظور تدوین بستهٔ آموزشی از روش ...
-
فراترکیب چهارچوب جامع برنامهٔ درسی کارورزی بر اساس رویکرد یادگیری ترکیبی در نظام تربیتمعلم
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)سالهاست در نظامهای تعلیموتربیت بر کاربست فنّاوری و رسانههای برخط در امر آموزش تأکید میشود؛ بااینحال تمرکز بر آموزش مجازی و برخط بهویژه دربارهٔ درسهای عملی نظیر کارورزی که بر تلفیق نظریه و عمل تأکید دارد کاستیهای ...
-
پدیدارشناسی موانع پژوهندگی در دانشآموزان دورۀ متوسطهٔ دوم استان آذربایجانشرقی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)هدف پژوهش حاضر، کشف موانع پژوهندگی در میان دانشآموزان دختر و پسر دورهٔ متوسطهٔ دوم استان آذربایجانشرقی است. با استفاده از روش پدیدارشناسی علمی 16 دانشآموز ازطریق نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند و در مصاحبههای نیمهساختارمند ...
-
طراحی الگوی خرد سازمانی مدیران مدرسۀ مقطع ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)هدف اصلی از این پژوهش طراحی الگوی خرد سازمانی مدیران مقطع ابتدایی بوده است. پژوهش به روش کیفی و با استفاده از تحلیل مضمون صورت گرفته است. برای انجام این پژوهش، ابتدا مقالات و پژوهشهای صورتگرفته از سال 2000 تا 2022 میلادی ...
-
پیشبینی اعتیاد دانشآموزان به شبکههای اجتماعی براساس اهمالکاری تحصیلی و طرحوارههای ناسازگار اولیه با درنظرگرفتن نقش میانجیگری ناگویی خلقی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)هدف از اجرای این پژوهش پیشبینی اعتیاد دانشآموزان به شبکههای اجتماعی، بر اساس اهمالکاری تحصیلی و طرحوارههای ناسازگار اولیه، با درنظرگرفتن نقش میانجیگری ناگویی خلقی است. پژوهش با روش همبستگی از طریق الگویابی معادلات ...
-
بررسی مؤلفههای داخلی معماری و اولویتبندی بر اساس تأثیر در هیجان کاربر در فضای آموزشی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2025-04-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی و اولویتبندی عناصر داخلی معماری در کلاس درس آموزشی است که در هیجان دانشآموزان مؤثر است و ممکن است باعث ارتقای کیفیت یادگیری شود. این هدفدر راستای کیفیتبخشی به فضای کالبدی کلاس درس از طریق پرداخت ...



