مرور دوره 35, شماره 4 بر اساس عنوان

  • بازنمایی طبقة متوسط جدید (بورژوازی جدید) در سه فیلم منتخب سینمای دهة نود ایران 

    اصغرپور ماسوله, احمدرضا؛ داوری, حدا (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    تغییر و تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی سالیان اخیر سبب تغییر آرایش در طبقات اجتماعی جامعه شده است. هدف این مقاله چگونگی بازنمایی طبقة متوسط شهری در سینمای دهة نود است. طبقه در این پژوهش بر مبنای تعریف بوردیو، ترکیبی از ...

  • بررسی سواد رسانه‌ای گروه‌های مرجع (معلمان، استادان دانشگاه، مدیران و فعالان فرهنگی ـ هنری) و عوامل مؤثر بر آن در استان گلستان 

    علیزاده, عبدالرحمان؛ خوش فر, غلامرضا؛ باینگانی, بهمن (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    امروزه بسیاری از افراد بخش مهمی از زندگی روزمرة خود را به رسانه‌ها اختصاص می‌دهند. در این وضعیت سنجش وضعیت سواد رسانه‌ای شهروندان، به‌ویژه آن‌هایی که قدرت سیاست‌گذاری دارند یا رهبران فکری جامعه هستند از اهمیت ویژه‌ای ...

  • تحلیل اثربخشی تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرامی غذا بر نگرش و رفتار مشتری 

    ساعی, منصور؛ نقی پور, مهدی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    این مقاله به دنبال سنجش اثربخشی محتوای تبلیغاتی اینفلوئنسرهای غذا در شبکة اجتماعی اینستاگرام بر نگرش و رفتار مشتریان بالقوة رستوران‌های تهران است. برای نیل به هدف حاضر از روش کمی پیمایشی و ابزار پرسش‌نامة اعتبارسنجی‌شده و ...

  • درآمدی بر بازنمایی‌ قدرت زنانه در انیمیشن یخ‌زده ۱ 

    حاجی زاده, منا؛ شرف زاده, محمدحسین؛ جدیدی, اسماعیل (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    در دنیای مدرن، افزایش اطلاعات بصری در رسانه‌های‌ جمعی به‌طرز باورنکردنی رشد داشته است، به‌طوری ‌که هم‌زمان منابع نشانه‌شناختی مختلف ارتباطی و معنا را باهم، همگرا و نه‌تنها از طریق زبان، بلکه با سایر حالت‌های نشانه‌شناسی ...

  • طرح "مجازات افراد برای اظهارنظر" از نقض سیاست‌های کلی نظام تا مغایرت با موازین حقوق کیفری 

    ریاحی, جواد؛ حیدری, علی مراد (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    تأثیرگذاری افراد مشهور (سلبریتی‌ها) و نقش‌آفرینی چهره‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و ... بر افکار عمومی و جهت‌دهی آن‌ها به‌ویژه با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌ها، یکی از موضوع‌های مهم و بحث‌برانگیزی است که امروزه ...

  • مطالعة دریافت زنان خانه‌دار از مصرف رسانه‌های اجتماعی: توانمند‌سازی یا پندار توانمندسازی؟ 

    بیچرانلو, عبدالله؛ رامش, نگار (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    رسانه یکی از عوامل مهم مؤثر بر سبک زندگی افراد است و گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی به رسانه‌های اجتماعی، عنصری جدا‌‌نشدنی از زندگی روزمرة اغلب افراد محسوب می‌شود. در این پژوهش، با بهره‌گیری از نظریة دریافت ...

  • مقتضیات سوت‏ زنی در فضای رسانه ‏ای 

    ذوالفقاری, مهدی؛ احمدی نژاد, حمید (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    یکی از مهم‌ترین روش‏هایی که بسیاری از کشورها آن را راهی مؤثر و کم‏هزینه در مبارزه با فساد می‌دانند و از آن حمایت می‏کنند، تاکتیک یا روش سوت‏زنی است. اگرچه در کشورهای گوناگون با توجه به عناصر فرهنگیِ آن‌ها اختلاف‏نظر دربارة ...

  • نقش رسانه‌ها در نگرش عمومی به جرم (مورد مطالعه: مخاطبان رسانة ‌ملی) 

    تاجیک, محمد هاشم؛ تاجیک, فاطمه (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-12-21)
    رسانه‌ها با انعکاس اخبار مربوط به پدیده‌های جنایی، نگرش ‌خاصی را به مردم تحمیل می‌کنند و چگونگی قضاوت و داوری آنان دربارة جرم و عدالت‌کیفری را سازمان می‌دهند. پیشگیری از جرم و موضوع تأمین‌ امنیت پدیده‌ای پیچیده و دارای ...