بررسی سطح دانش و اولویت مؤلفه های مدیریت اطلاعات شخصی از نظر دانشجویان: مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان
(ندگان)پدیدآور
بیگدلی, زاهدطاهرزاده موسویان, سیده صدیقه
نوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف. بررسی سطح دانش مدیریت اطلاعات شخصی و اولویت فعالیت های مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان دانشگاه صنعتی بهبهان است.روش. پژوهش توصیفی-تحلیلی و روش آن پیمایشی است. از پرسشنامه شکاری (1394)بر اساس مدل جونز پس از تعیین روایی محتوایی و پایایی آن (89/. )استفاده گردید. از میان 245 دانشجوی کارشناسی ارشد و 95 دانشجوی سال چهارم کارشناسی 181 نفر به روش نمونه گیری تصادفی نسبتی تعیین شدند.یافته ها. دانشجویان از دانش نسبتاً مطلوبی ( 21/3 (mean= نسبت به مدیریت اطلاعات شخصی برخوردارند. "نگهداشت اطلاعات الکترونیکی" با میانگین رتبه ای 63/2 و "سازماندهی اطلاعات کاغذی" با میانگین رتبه ای 15/3 بیشترین اولویت، و "ذخیره اطلاعات الکترونیکی روی ابزارهای جانبی" با میانگین رتبه ای 16/5 و "ارزیابی اطلاعات کاغذی" با میانگین رتبه ای 91/4 کم ترین اولویت را دارند. نتیجه گیری. دانشجویان از هر دو قالب اطلاعات الکترونیکی و کاعذی استفاده می کنند و امنیت اطلاعات در هر دو قالب برایشان مهم است. با توجه به یافته های پژوهش که سطح مدیریت اطلاعات دانشجویان را در حد نسبتاً مطلوب معلوم داشت، لازم است مهارت های مدیریت اطلاعات شخصی آموزش داده شود.
کلید واژگان
مدیریت اطلاعات شخصی الکترونیکیمدیریت اطلاعات شخصی کاغذی
دانشجویان کارشناسی
دانشجویان کارشناسی ارشد
بهبهان
تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
استاد دانشگاه شهید چمران اهوازکتابدار. دانشگاه صنعتی خاتم الانبیائ بهبهان



