تاثیر خلاقیت و سرمایه اجتماعی بر بلوغ مدیریت دانش سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات
(ندگان)پدیدآور
رونقی, محمدحسین
نوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: مدیریت دانش یک مزیت رقابتی برای سازمان به حساب می آید. مدل های بلوغ مدیریت دانش به سازمان ها جهت ارزیابی پروژه های مدیریت دانش و اخذ راهبرد مناسب برای پیشرفت کمک می کند. دانش نقش مهمی در دستیابی به اهداف سازمان ایفا می کند. دانش به افراد و روابط بین آنها مربوط می شود. از همین رو در این پژوهش تاثیر سرمایه اجتماعی بر بلوغ مدیریت دانش با نقش میانجی خلاقیت ارزیابی می شود. روش: این مطالعه پیمایشی توصیفی است که در آن از ابزار پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. از بین مدیران و کارکنان فعال در حوزه فناوری اطلاعات به طور تصادفی 378 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های جمع آوری شده با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل تحلیل گردید. یافته ها : رابطه همبستگی بین خلاقیت و بلوغ مدیریت دانش (01/0 , p=42/0 r=) خلاقیت و سرمایه اجتماعی (01/0 , p=48/0 r=) سرمایه اجتماعی و بلوغ مدیریت دانش (01/0 , p=59/0 r=) بدست آمد. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که سرمایه اجتماعی تاثیر معناداری بر خلاقیت و بلوغ مدیریت دانش در سازمانهای حوزه فناوری اطلاعات دارد.
کلید واژگان
بلوغ مدیریت دانشسرمایه اجتماعی
خلاقیت
تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz



