پانزده تعریف از مدیریت اطلاعات
(ندگان)پدیدآور
صباغی نژاد, زیورحیدری, غلامرضانوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف:هدف اصلی این پژوهش، توجه به مفهوم مدیریت اطلاعات است. اطلاعات قابلیت گسترش دارد، اشاعه مییابد، تغییر میکند و تغییر ایجاد میکند و نیاز به مدیریت و اداره دارد. بنابراین لازم است به مفهوم مدیریت اطلاعات توجه شود. روش: نوع این پژوهش کتابخانهای است که به روش مرور منابع انجام میگیرد. برای استخراج تعاریف و تاریخچه مربوط به مدیریت اطلاعات به منابع چاپی و الکترونیک مختلف (امرالد، ساینتسدایرکت، پروکوئست و وبآوساینس) مراجعه شد و تعاریف از آنها استخراج شدند. یافتهها: پس از تحلیل و بررسی تعاریف موجود، مدیریت اطلاعات بدین صورت تعریف میشود: بهکارگیری اصول مدیریتی و ابزارهای مناسب با هدف دسترس پذیر کردن اطلاعات ارزشمند، در زمان و مکان و قالب مناسب با کمترین هزینه برای افراد مناسب به منظور بهبود و ارتقا تصمیمگیری. نتیجهگیری: تعاریف متعدد موجود از مدیریت اطلاعات، از جنبههای مختلف به این مقوله نگاه کردهاند. به نظر میرسد با توجه به ماهیت متغیر اطلاعات و نقشهای مختلف آن، تعریف مدیریت اطلاعات نیز همواره در حال تغییر است.
کلید واژگان
مدیریت اطلاعاتتحول تاریخی
تعریف
ااطلاعات نوین
مدیریت نوین اطلاعات
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهوازعضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه شهید چمران اهواز




