• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات کتابداری و علم اطلاعات
    • دوره 23, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات کتابداری و علم اطلاعات
    • دوره 23, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آیا تبدیل علم به محصول در علوم انسانی محقق می‌شود؟: یک مطالعة آمیخته

    (ندگان)پدیدآور
    تاج الدینی, اورانوساعظمی, محمدسادات موسوی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    855.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: این پژوهش با هدف امکان­سنجی تبدیل علم به محصول و تحقق فرایند ترجمان دانش در علوم انسانی کشور با بهره‌گیری از نظرات پژوهشگران شاخص علوم انسانی ایران و ارائه الگوی مناسب این حوزه به انجام رسیده است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نوع پژوهش‏های ترکیبی (متوالی – تبیینی) است که شامل دو روش کمّی- کیفی و با دو جهت­گیری اثباتی- تفسیری می­باشد. ابزار گردآوری داده در بخش کمّی پرسشنامه محقّق­ساخته و در بخش کیفی مصاحبة نیمه­ساختار­‌یافته می‌باشد. جامعة پژوهش حاضر را کلّیّة اعضاء هیأت علمی گروه‌های علوم انسانی سراسر کشور از رشته‌های مختلف علوم‌انسانی تشکیل داده­اند. یافته‌ها: یافته­های بخش کمّی این پژوهش بر معنی‌داری مؤلّفه‌های یکی از مدل‌های استاندارد جهانی ترجمان دانش یعنی منبع، محتوا، زمینه، محیط و کاربران پژوهش در علوم انسانی کشور دلالت داشت و نشان‌دهندة تحقق ترجمان دانش در این علوم (2/60 درصد) بود. نتیجه­گیری: با تکیه بر نتایج بخش کمّی که دلالت بر معنی­دار بودن فرایند ترجمان دانش در علوم انسانی داشت، به­وسیلة رویکرد کیفی و انجام مصاحبه با پژوهشگران شاخص علوم انسانی ایران داده­های حاصله کد‌‌بندی، طبقه‌بندی، تجزیه و تحلیل شده و یافته‌های بخش کیفی این پژوهش منجر به ارائة الگوی هدفمند ترجمان دانش در علوم انسانی شد.
    کلید واژگان
    الگوی ترجمان دانش در علوم انسانی
    تبدیل علم به محصول
    ترجمان دانش
    علوم‌ انسانی
    کاربرد دانش

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان
    دانشگاه علوم پزشکی کرمان
    دانشگاه علوم پزشکی کرمان

    شاپا
    2008-5222
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/slis.2017.14632.1117
    http://slis.scu.ac.ir/article_12660.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115545

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب