مرور دوره 21, 13، بهار و تابستان بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
ارزیابی کیفیت فهرستبرگههای پیش از انتشار در جهت دستیابی به کارکردهای فهرست کتابخانه وپیادهسازی الگوی اف.آر.بی.آر.
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-07-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تفاوتهای موجود در میان فهرستنویسی پیش از انتشار چاپهای مختلف یک اثر و استانداردهای مورد استفاده، و همچنین تأثیر آنها بر بازیابی و گردهمآوری آثار انجام شد. روش/رویکرد پژوهش: روش این ...
-
بررسی روش های انتقال پایگاه داده های رابطه ای به آنتولوژی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-07-23)هدف: هدف از انجام این پژوهش، معرفی روش انتقال پایگاه دادههای رابطهای به آنتولوژی، دستهبندی منابع ورودی برای روش انتقال و بررسی مهمترین روشهای موجود در هر دسته است. روش تحقیق: در این پژوهش از روش تحقیق کتابخانهای ...
-
بررسی موانع رشد و توسعه تفکر انتقادی در کتابخانهها
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-07-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع رشد تفکر انتقادی در کتابخانهها انجام شد زیرا بررسی وضع محیطها و نهادهای آموزشی نشانگر وجود مشکلات و بازدارندههای قابل ملاحظهای در راه ایجاد فضای مناسب رشد تفکر انتقادی است. روش: ...
-
تحلیل شبکه هم نویسندگی پژوهشگران شیمی ایران با استفاده از سنجه-های مرکزیت
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-07-23)هدف پژوهش: هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت سنجه مرکزیت شبکه اجتماعی همنویسندگی موجود در بین مجلات شیمی ایران نمایه شده در پایگاه تامسون رویترز است. روششناسی: پژوهش حاضر با استفاده از روش تحلیل شبکهای صورت گرفته است. جامعه ...
-
نقشه دانش علم اطلاعات و دانش شناسی براساس مقوله بندی موضوعی اصلی و فرعی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-07-23)هدف: هدف از این پژوهش شناسایی مقولههای موضوعی علم اطلاعات و دانش شناسی جهت ایجاد نقشه دانشی علم اطلاعات و دانش شناسی است. روش شناسی : رویکرد پژوهش کیفی است که از پنل دلفی استفاده شده است در این روش با استفاده از نظر ...



