نقش رسانههای اجتماعی در ارتقای تحمل اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
اکبری, کمالبیگدلی, محمد رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر میکوشد با استفاده از رویکرد تفسیرگرایی و اتخاذ رویکرد اتیک، نقش رسانههای اجتماعی در تحمل اجتماعی را بررسی کند. روش، کیفی است و اطلاعات مورد نیاز با دو روش کتابخانهای و مصاحبهی عمیق گردآوری شده و برای تفسیر مصاحبهها (اطلاعات) روش توصیفی-تحلیلی بهکار رفته است. نتایج نشان میدهد که شهروندان بهرغم استفاده از رسانههای اجتماعی، تحمل اجتماعی مطلوبی ندارند؛ این مسأله در خصلت فردگرایی رسانهها ریشه دارد. بااینوجود، محققان بر اینباورند که رسانههای اجتماعی توانستهاند سطحی از جامعهپذیری را در میان شهروندان تأمین نمایند و در گرایش آنها به تأثیرپذیری هنجاری مؤثر واقع شوند و سطح تحمل اجتماعی آنها را توسعه دهند.
کلید واژگان
رسانههای اجتماعیتحمل اجتماعی
تفسیرگرایی
جامعهپذیری
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
انجمن مطالعات سیاسی حوزهسازمان پدید آورنده
دانشگاه صداوسیماارشد علوم سیاسی
شاپا
2345-26762645-5811




