• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
    • دوره 8, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
    • دوره 8, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل مفهومی حمایت ورزشی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    خسرومنش, رحیمخبیری, محمدعلی دوست قهفرخی, ابراهیماسدالهی, آمنه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.085 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این تحقیق طراحی مدل مفهومی حمایت ورزشی در ایران بود. روش شناسی تحقیق از نوع نظریه داده بنیاد رهیافت نظامند بود. ابزار گردآوری داده ها: بررسی و مطالعه ادبیات تحقیق و مصاحبه بود. روش تحلیل داده ها؛ پرسش و مقایسه مستمر در مراحل کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی بود. چون در روش تحقیق نظریه داده بنیاد؛ تعمیم یافته ها مدنظر نمی باشد بنابراین نمونه گیری صورت نمی پذیرد و منابع مورد بررسی و مشارکت کنندگان به صورت نظری انتخاب می شوند تا اشباع نظری حاصل گردد. بعد از بررسی و مطالعه ادبیات تحقیق و انجام 16 مصاحبه با اساتید بازاریابی ورزشی؛ اشباع نظری حاصل شد. یافته ها نشان داد 11 مقوله اصلی به عنوان شرایط حمایت ورزشی در ایران وجود دارد که عبارتند از: حمایت، رسانه ها، افکار عمومی، نهادهای حاکمیتی، هواداران، شرایط اقتصادی، ماهیت حامی، ماهیت نهاد ورزشی، فعالیت ورزشی، بازاریابی کمین، و واسطه ها. حامی و فعالیت ورزشی به عنوان دو طرف اصلی در شکل گیری حمایت ورزشی شناسایی شدند و سایر مقولات از طریق تاثیرگذاری روی این دو مقوله در شکل گیری این پدیده تاثیر می گذارند. بنابراین به منظور شکل گیری حمایت ورزشی مطلوب و پایدار؛ ابتدا باید با عملکرد موفق و چشمگیر در فعالیت ورزشی مربوطه، توجه هواداران و رسانه ها را جلب کرد. سپس باید شرکتها و سازمانهای هدفی که با توجه به شرایط اقتصادی و ماهیت آنها انتخاب شده اند را با استفاده از واسطه ها و نهادهای حاکمیتی؛ ترغیب، جذب و حفظ نمود.
    کلید واژگان
    حمایت ورزشی
    فعالیت ورزشی
    نهادهای حاکمیتی
    هواداران
    رسانه ها
    بازاریابی

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    دانشجو دکتری مدیریت ورزشی دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی دانشگاه تهران
    دانشیار مدیریت ورزشی؛ دانشگاه تهران
    دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی؛ دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    شاپا
    ۲۳۴۵-۴۶۲۸
    ۲۳۴۵-۴۶۳۶
    URI
    https://dx.doi.org/10.22084/smms.2018.14464.2090
    https://smms.basu.ac.ir/article_2597.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115037

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب