ارایه مدل پیش بینی حضورمجدد تماشاگران در مسابقات فوتبال
(ندگان)پدیدآور
عبدی, حامدمهدی پور, عبدالرحمانخطیبی, امینمرعشیان, سید حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تماشاگران همواره یکی از ابعاد اصلی مسابقات فوتبال بوده و انجام مسابقات بدون حضور آن ها چندان اهمیتی ندارد؛ لذا پیش بینی حضورمجدد آن ها در مسابقات فوتبال، مسأله اصلی تحقیق بود. روش پژوهش پیمایشی بود. جامعه آماری کلیه تماشاگران مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 96-1395 بودند که بصورت تصادفی، تعداد 507 نمونه انتخاب شد. ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه در مقیاس لیکرت بود. نتیجه تحقیق، ارایه مدل مناسب پیش بینی حضورمجدد تماشاگران در مسابقات فوتبال بود که مشخص شد خدمات ارایه شده بر رضایت مندی تماشاگران تأثیر می گذارد و رضایت مندی نیز توسط متغیرهای میانجی: تصویرذهنی، تعهداحساسی، تعهدحسابگرانه و وفاداری بر حضورمجدد آن ها تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، براساس مدل، 27 شاخص از طریق شش عامل می توانند بر حضورمجدد تماشاگران تأثیرگذار باشند و این متغیر را پیش بینی کنند. با توجه به نقش محوری متغیر خدمات ارایه شده پیشنهاد می گردد که خدمات ارایه شده در ورزشگاه ها بهبود یابد تا رضایت مندی، وفاداری و حضورمجدد تماشاگران افزایش یابد.
کلید واژگان
مسابقات فوتبالحضورمجدد
تماشاگران
رضایت مندی
وفاداری
مدیریت سازمان ها و رویدادهای ورزشی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه شهید چمران اهوازدانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز
استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز
استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز
شاپا
۲۳۴۵-۴۶۲۸۲۳۴۵-۴۶۳۶




