بررسی سبک های تصمیم گیری مصرف کنندگان لوازم ورزشی (مطالعه موردی شهر شیراز)
(ندگان)پدیدآور
جهاندیده, محمد علیحسینی, سید عمادرمضانی نژاد, رحیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی سبکهای تصمیمگیری مصرفکنندگان لوازم ورزشی بر اساس مدل اسپرولز و کندال است. روش تحقیق از نوع روش پیمایشی و مقطعی بوده و جمعآوری اطلاعات از طریق مطالعات کتابخانه ای و پژوهش میدانی انجام گرفت. جامعة آماری مشتریان زن و مرد بالای 15 سال در فروشگاههای ورزشی شهر شیراز و حجم نمونه بر اساس فرمول برآورد حجم نمونه 385 نفر میباشند پرسشنامه استاندارد سبک مصرفکننده (CSI) که توسط اسپرولز و کندال (1986) ساخته شده است، پس از تأیید روایی محتوی و پایایی توزیع گردید. از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (بیونو مینال و آزمون فریدمن) استفاده شد. نتایج نشان داد مشتریان در سبکهای، حساسیت به برندهای معروف، لذتگرا و طالب خرید و حساسیت به قیمت از مدل اسپرولز و کندال پیروی میکنند و در سبک های حساسیت به کیفیت بالا، واکنشی و بیدقت، سرگردان در انتخاب، وفادار به برند و حساسیت به مد از اسپرولز و کندال پیروی نمیکنند (p
کلید واژگان
اسپرولز کندالتصمیم گیری
خرید
لوازم ورزشی
مشتری
بازاریابی
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناسازمان پدید آورنده
مدرس/دانشگاه فرهنگیاناستاد دانشگاه شهید بهشتی تهران
استاد دانشگاه گیلان
شاپا
۲۳۴۵-۴۶۲۸۲۳۴۵-۴۶۳۶




