ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی
(ندگان)پدیدآور
مودی, داودمیر کاظمی, سیده عذراوحدانی, محسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین ویژگیهای برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی بود. روش این تحقیق توصیفی- همبستگی بود. 305 نفر از مشتریان این محصول، پرسشنامه این پژوهش را تکمیل کرند. برای تحلیل داده ها از آزمون های کالموگروف-اسمیرنوف، آزمون تی تک نمونهای، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون استفاده شد. کلیه دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و در سطح معناداری 05/0≥p تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که بین رضایت برند (52/0=r)، اعتماد برند (50/0r= )، تجربه برند (57/0r= )، تناسب طبقه برند (60/0r= )، تناسب تصویر برند (40/0r= ) و ارزش ادراکشده برند (42/0r= ) با وفاداری برند ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نتیجه آزمون رگرسیون نیز نشان داد که متغیرهای پیشبین در مجموع توانستند 45% از تغییرات واریانس وفاداری برند را تبیین کنند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد میشود برنامههای مربوط به وفادار ساختن مصرفکنندگان به برند باید ساده و درعینحال کاربردی باشد و بر همه عوامل اثرگذار بر وفاداری برند بهطور مساوی توجه داشته باشند.
کلید واژگان
"رضایت برند""وفاداری برند"
"اعتماد برند"
"تجربه برند"
" کفش ورزشی"
بازاریابی
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت ورزش،دانشگاه بیرجنداستادیار مدیریت ورزشی،دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه بیرجند
دانشجوی دکترای مدیریت ورزش،دانشگاه تهران
شاپا
۲۳۴۵-۴۶۲۸۲۳۴۵-۴۶۳۶




