مرور دوره 31, شماره 118 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
آینده پژوهی فعالیت سازمان های خبری ایران با تاکید بر پسا کرونا
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)بحران کرونا هر چند به ظاهر ماهیتی صرفاً پزشکی و مرتبط با نظام سلامت داشت، در واقع پدیده ای چندبعدی بود که آثار و پیامدهای آن در حوزههای گوناگون از جمله رسانه و خبررسانی قابل رصد و رهگیری است.ازاینرو، پژوهش حاضر با هدف ...
-
شناسایی مولفههای اقناعی مبتنی بر علومشناختی، دستاوردهای یک مطالعه فراترکیب
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)باتوجهبه اهمیت و توسعه روزافزون علومشناختی و تأثیر و کاربرد آن در رشتههای مختلف علمی، بهویژه در حوزه ارتباطات، هدف از این پژوهش، احصا و شناسایی مؤلفههای اقناعی مبتنی علومشناختی با استفاده از روش فراترکیب بوده است. ...
-
مخاطبشناسی شبکه ماهوارهای امام رضا علیهالسلام با تمرکز بر زائران عربزبان غیرایرانی حرم مطهر رضوی
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)ماهیت متنوع و متغیر مخاطبان متأثر از جغرافیای فرهنگی و همچنین تحولات حوزه رسانه، مخاطبشناسی را به ضرورتی جدی برای مالکان رسانهها و تولیدکنندگان محصولات رسانهای تبدیل کرده است؛ مسئلهای که در نسبت با رسانههای وابسته به ...
-
مطالعه نقش رسانه و شبکههای اجتماعی در تغییرات هویت فرهنگی ایرانیان: مرور تاریخی-تجربی دادههای ثانویه
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)رسانه و شبکههای اجتماعی، با احاطه زندگی و جهان اطراف ما منجر به گذار از الگوهای مرجع سنتی، خویشاوندی، هنجارها و ارزشهای محلی بهسوی ارزشهای مدرن و هنجارهای نوینی شدهاند که هویت فرهنگی را دچار تغییرات اساسی کرده است، ...
-
مطالعه چالشهای اجتماعی ناشی از استفاده افراطگونه از شبکههای اجتماعی مجازی (مورد مطالعه: دانشآموزان متوسطه دوم شهر پلدختر)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)استفاده افراطی از شبکههای اجتماعی مجازی منجر به وابستگی و بروز آسیبهایی در میان برخی از کاربران شده است. از این منظر، پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالشهای اجتماعی استفـاده افراطی از شبـکههای اجتمـاعی مجـازی در بین ...
-
نقش مصرف محصولات فرهنگی رسانههای آسیای شرقی (انیمه، کیدراما و کیپاپ) در هویت دختران نوجوان 18-12 سال در تهران
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)شکلگیری برخی از گونههای هویتی خاص در نوجوانان، مانند طرز پوشش و آرایش سر و صورت که مغایر با آموزشهای رسمی حکومت، والدین، آموزش و پرورش و صداوسیماست، توجه را به حوزه مصرف رسانههای نوجوانان متمرکز میکند این رسانهها ...



