• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رتبه‌بندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP

    (ندگان)پدیدآور
    گودرزی, محموداسمعیلی, نرگس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.404 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    روابط عمومی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در سرنوشت هر سازمان و از ارکان جدائی ناپذیر آن است. بوضوح می‌توان دریافت که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها در بعد برون سازمانی، برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه بر پایۀ عقل و خرد با رسانه‌های جمعی است. با توجه نقش بسیار حیاتی و مهم روابط عمومی در رساندن پیام سازمان به مخاطبان، هدف این مقاله رتبه‌بندی ابزارهای روابط عمومی و انتخاب مناسب‌ترین آنها برای بخش تولیدی صنعت ورزش است، بدین منظور، نظرات30 مدیر بازاریابی شرکت­های تولیدکنندۀ محصولات ورزشی، از طریق پاسخگویی به پرسشنامه­ محقق­ساخته بر مبنای مدل AIDA، جمع‌آوری شد. روایی(صوری، محتوایی) پرسشنامه توسط متخصصان تأیید و پایایی آنها به­ خاطر نرخ ناسازگاری پرسشنامه­ها که کمتر از1/0 بود، تأیید گردید. جهت تحلیل داده­ها از روش  AHPو نرم­افزارExpert choice 11)) استفاده شد که نتایج نشان داد در سطح چهارم برگزاری سمینار و کنفرانس، از نظر ایجاد آگاهی، ایجاد علاقه و تمایل و سوق دادن مشتریان به خرید، بیشترین اهمیت را میان سایر ابزارهای روابط عمومی داشت. نتایج در سطح سوم برمبنای مدل AIDA نشان داد که از نظر ایجاد آگاهی، تبلیغات با ضریب اولویت(360/0) و روابط عمومی با ضریب اولویت(334/0)، از نظر ایجاد علاقه و تمایل، پیشبرد فروش با ضریب اولویت(359/0)، از نظر سوق دادن مشتریان به خرید، فروش شخصی با ضریب اولویت(440/0) اهمیت بیشتری داشتند.
    کلید واژگان
    آمیخته ترویج
    روابط عمومی
    روش تحلیل سلسله مراتبی(AHP)
    مدل AIDA

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-07-23
    1390-05-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد دانشگاه تهران

    شاپا
    ۲۳۴۵-۴۶۲۸
    ۲۳۴۵-۴۶۳۶
    URI
    https://smms.basu.ac.ir/article_22.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114931

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب