• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های مدیریت راهبردی
    • دوره 24, شماره 70
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های مدیریت راهبردی
    • دوره 24, شماره 70
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی عوامل موثر بر انتخاب راهبرد های رفتار جبرانی مصرف کننده در مواجهه با ناهمخوانی بین خود واقعی و خود ایده آل

    (ندگان)پدیدآور
    صمدزاده, الهامعبدالوند, مجمدعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.465 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی _ پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    درباره اینکه هریک از راهبردهای رفتار جبرانی مصرف­کننده چه هنگامی رخ می­دهند، پژوهش­های بسیار کمی انجام شده است. بنابراین، پژوهش حاضر با شناسایی عوامل موثر بر راهبردهایی که افراد در مواجهه با ناهمخوانی خودها انتخاب می­کنند، به پر­کردن خلاء تحقیقاتی مربوطه پرداخته است. پژوهش حاضر دارای رویکرد کیفی بوده و براساس روش نظریه­پردازی داده بنیاد انجام شده است. برای گردآوری داده­ها از مصاحبه­های عمیق استفاده شد. نمونه‌گیری به روش نمونه­گیری نظری با بهره­مندی از تکنیک­های هدفمند وگلوله برفی انجام شد که بر مبنای آن با 23 نفر از مراجعین کلینیک‌های جراحی زیبایی در شهر تهران مصاحبه شد. تجزیه و­تحلیل داده­ها به روش اشتراس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفت. براساس نتایج حاصل از کدگذاری باز، محوری و گزینشی، طبقه ناهمخوانی خودها به عنوان طبقه محوری انتخاب شد چرا که به تکرار در داده­ها ظاهر شد و همه مقوله­های اصلی دیگر را می‌توان به آن ربط داد، دو منشاء فردی (تصور از خود) و بین فردی (وضعیت فرد در مقایسه با دیگران) باعث ایجاد ناهمخوانی خودها می­شوند، راهبردها تحت روندهای جهانی (مانند فناورانه شدن، زیبایی شناسانه شدن و­غیره) استفاده می‌شوند، عوامل اجتماعی، فرهنگی، شخصی، روانشناختی و جمعیت شناختی به تعدیل راهبردها می‌پردازند، دو راهبرد حل مستقیم و خود تکمیلی نمادین در واکنش به ناهمخوانی خودها استفاده می‌شوند، راهبرد‌های رفتار جبرانی مصرف‌کننده می­توانند ناهمخوانی خودها را کاهش داده یا از بین ببرند.
    کلید واژگان
    راهبردهای رفتار جبرانی مصرف کننده
    خود واقعی
    خود ایده آل
    ناهمخوانی خودها
    تصویر بدن

    شماره نشریه
    70
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    معاونت فرهنگی _ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران
    استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران

    URI
    http://smr.journals.iau.ir/article_545445.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114909

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب