گونهشناسی استراتژی رفتار سازمانی
(ندگان)پدیدآور
رحیمی, صالحاعرابی, سید محمدفیاضی, بی بی مرجاننوع مدرک
Textعلمی _ پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رسیدن سازمانها به اهداف تعیین شده مستلزم هماهنگی بین اجزای مختلف آنها است. هماهنگی عمودی و افقی بین استراتژیهای مختلف سازمان از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است و یکی از اجزای مهم اما مغفول در هماهنگی استراتژیک، استراتژی رفتار سازمانی است. این مطالعه به دنبال شناخت گونههای مختلف استراتژی رفتار سازمانی است تا بتواند با ایجاد هماهنگی با سایر اجزا به رسیدن سازمان به اهدافش کمک نماید. به همین منظور با استفاده از روش گونهشناسی دادهبنیاد از 12 نفر از مدیران عامل شرکتها مصاحبه عمیق به عمل آمد و حدود 21 مقوله نهایی موثر بر استراتژی رفتار شناسایی شد. مقولههای نهایی در دو بعد اثرگذار بر رفتار یعنی بعد فرد (کنشگر/واکنشگر) و بعد محیط (توجه به بیرون و توجه به درون) طبقهبندی شده و چهارگونه اصلی بر اساس این دو بعد به دست آمد. گونههای استراتژی رفتار بر اساس ابعاد به دست آمده با اسامی پرچمدار، جلودار، دیوانسالار و شهریار تعریف و تشریح شدند
کلید واژگان
رفتار سازمانیاستراتژی رفتار
گونهشناسی دادهبنیاد
شماره نشریه
75تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
معاونت فرهنگی _ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، پردیس البرز، دانشگاه تهران، ایراناستاد مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران،تهران، ایران
استادیارمدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران




