نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیفی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, امیر حسنfa_IR
dc.contributor.authorاسکندنیا, نیماfa_IR
dc.contributor.authorواشقانی فراهانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:38:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:38:29Z
dc.date.available1399-07-08T21:38:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:38:29Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-20en_US
dc.date.submitted1397-07-28fa_IR
dc.identifier.citationسیفی, اکبر, زارعی, امیر حسن, اسکندنیا, نیما, واشقانی فراهانی, محمد. (1397). ارائه مدل ارزیابی اعتباری استراتژی سازمان ( ممیزی استراتزی ) به منظور امتیازبندی آن. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های مدیریت راهبردی, 24(69), 127-140.fa_IR
dc.identifier.urihttp://smr.journals.iau.ir/article_543704.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114875
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش، دستیابی به مدلی جدید جهت اندازه‌گیری میزان موفقیت سازمان در فرآیند مدیریت استراتژیک خود می‌باشد. به‌عبارت دیگر مدل پیشنهادی تحقیق در پی امتیازدهی به عملکرد استراتژی سازمان (اعتبارسنجی استراتژی یا ممیزی استراتژی سازمان) می‌باشد. مساله پیش‌رو این است که تاکنون مدلی جامع و کامل که به عملکرد استراتژی سازمان امتیاز بدهد و فرآیند تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی را مورد ممیزی قرار دهد توسعه پیدا نکرده‌است. یک خلاء جدی در بحث ممیزی استراتژی رویت می‌شود. مدل‌های موجود برای ممیزی استراتژی سازمان دارای چند نقطه ضعف می‌باشند: اول اینکه این مدل‌ها کیفی هستند و نتیجه ممیزی را در قالب اعداد و ارقام ملموس گزارش نمی‌دهند. دوم اینکه این مدل‌ها جامع نیستند و هر یک فقط به بخشی از مفهوم استراتژی توجه دارند. به‌عنوان مثال یک مدل فقط استراتژی‌های منابع انسانی را ممیزی می‌کند، مدل دیگر بر روی ممیزی استراتژی فناوری اطلاعات تمرکز دارد و مدل دیگر بر روی منابع سازمان و خلق مزیت رقابتی متمرکز است. در پژوهش پیش‌رو به کمک مطالعات آرشیوی و کتابخانه‌ای، تحلیل محتوا و مصاحبه با افراد خبره (روش دلفی) به مدلی تجربی در خصوص ارزیابی اعتبار استراتژی پرداخته شده‌است و جهت بررسی اعتبار مدل، این مدل در یک شرکت تولیدی شیشه پیاده‌سازی شده‌است. یافته‌ها نشان داد مدل پیشنهادی می‌تواند معیارهای لازم را برای کمی‌سازی اعتبار استراتژی‌ها پیشنهاد دهد. این مدل نسبت به مدل‌های کنونی جامع‌تر بوده و تلاش شده‌است که ابعاد بیشتری را پوشش دهد. در این مدل به ممیزی مزیت رقابتی و تفکر استراتژیک نیز توجه شده‌است.fa_IR
dc.format.extent432
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت فرهنگی _ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های مدیریت راهبردیfa_IR
dc.subjectممیزی استراتژیfa_IR
dc.subjectاثربخشیfa_IR
dc.subjectمدل تعالیfa_IR
dc.titleارائه مدل ارزیابی اعتباری استراتژی سازمان ( ممیزی استراتزی ) به منظور امتیازبندی آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی _ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراقfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت دولتی، پژوهشگاه صنعت نفتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاداسلامی واحدعلوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدسfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue69
dc.citation.spage127
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد