دوره 4, شماره8(ویژه نامه)

 

ارسال های اخیر

  • مطالعات امکان‌سنجی فنی ـ اقتصادی ایجاد باغ گیاه‌شناسی در بوستان جنگلی سرخه‌حصار تهران 

    تهامی پور زرندی, مرتضی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-05-21)
    افزایش روزافزون جمعیت شهر تهران در کنار استقرار برخی از مناطق پرتراکم این شهر در ناحیه جنوب شرقی، تقاضای خدمات تفریحی ـ گردشگری در این قسمت از شهر تهران را افزایش داده است. پارک جنگلی سرخه‌حصار در محدوده حریم منطقه 13 از ...

  • ارزش‌گذاری کالاها و خدمات بازاری و غیربازاری اکوسیستم جنگلی شمال ایران (هیرکانی) 

    هاشم‌نژاد رحیم‌آبادی, عظیم؛ محمدی نژاد, امیر؛ امیرنژاد, حمید؛ مقدسی, رضا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-05-21)
    اکوسیستم‌ها منشأ تولید و عرضه کالاها و خدمات گسترده‌ای برای جامعه‌های انسانی در سرتاسر جهان بوده و یکی از عناصر مهم برای تأمین رفاه اقتصادی و معیشتی به شمار می‌روند. به دنبال تعیین نقش منابع طبیعی و محیط زیست در رفاه ...

  • اثر مقابل درآمد و نابرابری درآمد با آلودگی محیط زیست در استان‌های ایران 

    انصاری سامانی, حبیب؛ دالوندی, حدیث؛ دالوندی, سیما؛ دالوندی, معصومه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-05-21)
    نابرابری درآمد نتیجه ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک جامعه است و با تغییر الگوی رفتار طبقات اجتماعی بر کیفیت محیط زیست اثر می‌گذارد. در این پژوهش، دو الگو برای بررسی اثر مقابل درآمد و نابرابری درآمد با آلودگی محیط ...

  • بررسی ارتباط متقابل شاخص توسعه انسانی و آلودگی محیط زیست در ایران 

    جواهری, بختیار؛ قادری, سامان؛ خلیل زاده, زهرا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-05-21)
    هدف اصلی این مقاله بررسی روابط کوتاه مدت و بلندمدت و نیز رابطه علیت بین شاخص توسعه انسانی و آلودگی محیط زیست در ایران طی دورة زمانی 1393-1360است، بدین‌منظور با استفاده از رویکرد آزمون کرانه‌ای هم‌انباشتگی و آزمون علیت ...

  • تاثیر بکارگیری فناوری نوین تورش به محیط زیست در سایه تجارت دانش بر توسعه سبز 

    حیدری هراتمه, مصطفی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-05-21)
    توسعه سبز یک کشور تضمین بقای آن درجهان ورفاه مردم آن کشور است. یکی ازعوامل اصلی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی که به طور جمعی توسعه سبز را تعیین می‌کند و همچنین باعث تغییرات آب و هوایی می‌شود، بکارگیری تجارت دانش ...

  • نقش بازاریابی سبز شرکت ترنج بر سودآوری اقتصادی 

    عابدی, سمانه؛ ابوالحسنی, زهرا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-05-21)
    در سال‌های اخیر آگاهی مصرف‌کنندگان از محیط زیست به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است و کسب‌وکارها را به استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی «سبز» برای جلب توجه سوق داده است. یکی از این رویکردها، بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند ...