طراحی نقشه استراتژی با استفاده از مفهوم خانه استراتژی و کپراس فازی در یک شرکت دانش بنیان
(ندگان)پدیدآور
بازرگانی, حسینفتحی, محمد رضانوع مدرک
Textعلمی _ پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی نقشه استراتژی برقراری ارتباط علت و معلولی میان اهداف استراتژیک و ترجمه این اهداف به برنامه های عملیاتی میباشد. همچنین جلب مشارکت تمامی کارکنان با مشخص شدن ارتباط هر بخش سازمان با اهداف استراتژیک، از پیامدهای دیگر نقشه استراتژی میباشد. این تحقیق با استفاده از روابط علتومعلولی میان اهداف استراتژیک در سطوح مختلف، به ارائه روشی جهت طراحی نقشه استراتژی در یک شرکت دانشبنیان پرداخته است. سعی بر آن بوده است تا نقشه استراتژی را در جهت اجرای استراتژیها ارائه کرده و استفاده از آن را با کمک «خانه استراتژی» که مفهومی برخاسته از «گسترش خانه کیفیت» است سادهتر کنیم. خواننده ابتدا با مفاهیم کلی آشنا شده و سپس روش های دیمتل و کپراس فازی را مطالعه خواهد کرد و همچنین در پایان نقشه طراحی شده ارائه می گردد.
کلید واژگان
کارت امتیازی متوازننقشه استراتژی
گسترش طرح ریزی کیفیت
روش کپراس فازی
شماره نشریه
65تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
معاونت فرهنگی _ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه تهران و پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهراناستادیار مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران




