• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای دانش راهبردی
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای دانش راهبردی
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل نشان کارفرما جهت جذب و نگهداشت کارکنان؛ کاربرد رویکرد آمیخته

    (ندگان)پدیدآور
    خزایی, سعیدخیراندیش, مهدیدهدشتی شاهرخ, زهرهشیرازی, محمودرسولی قهرودی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.148 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل تشکیل‌دهنده مدل نشان کارفرما انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، اکتشافی و از نظر نوع استفاده، کاربردی و مبتنی بر استراتژی پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ارشد و در بخش کمی شامل مدیران و کارشناسان شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت بود. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی پژوهش شامل مصاحبه‌های عمیقی بود که داده‌های آن طی چند مرحله کدگذاری تحلیل شدند و مدل حاصله در بخش کمی در قالب سوالات پرسشنامه در میان کارکنان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و بر اساس آن مدل نهایی شناسایی شد. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که ارزش پیشنهادی ارائه شده، تصویر نشان کارفرما، جذابیت نشان کارفرما، عملکرد نشان کارفرما به‌عنوان مهمترین اجزای مدل نشان کارفرما شناخته می‌شوند و عوامل قرارداد روانشناختی، نشان‌سازی توسط کارکنان و ارتباطات به‌عنوان عوامل مداخله‌گر در مدل نشان کارفرمای صنعت نفت تاثیر دارند.
    کلید واژگان
    نشان کارفرما
    ارزش پیشنهادی ارائه شده
    تصویر نشان کارفرما
    جذابیت نشان کارفرما
    عملکرد نشان کارفرما
    صنعت نفت

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی
    سازمان پدید آورنده
    موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
    گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
    دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی تهران
    دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
    موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

    شاپا
    4621-2423
    URI
    https://smsnds.sndu.ac.ir/article_1051.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114749

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما 

      رحمانی, ناصر؛ ابراهیم پور, حبیب؛ عسگرنژاد نوری, باقر؛ حسن زاده, محمد (انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی, 2019-02-20)
      هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرماست. جامعه آماری شامل 13000 نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و 147 نفر از کارکنان شرکت نفت در شهر اردبیل است. براین‌اساس، تعداد 410 نفر ...

    • بررسی تاثیر تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام از طریق متغیر میانجی جذابیت برند کارفرما (مورد مطالعه: دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران) 

      شیرخدایی, میثم؛ نجات, سهیل؛ کاملی, علیرضا؛ مهدیخانی, حبیب (دانشگاه مازندران, 2019-10-23)
      سازمان­ها در محیط کسب و کار امروزی به طور فزآینده­ای از برندسازی به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده می­کنند که این استفاده از برند به حوزه منابع انسانی نیز راه یافته است. موضوع برند کارفرما به بررسی چگونگی جذب کارکنان و ...

    • بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرما 

      بلوچی, حسین؛ سیاه سرانی کجوری, محمد علی (دانشگاه مازندران, 2023-03-21)
      هدف از پژوهش حاضر بررسی بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرمابود. پژوهش، بر اساس هدف کاربردی محسوب می‌شود. به منظور جمع‌آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه‌ای ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب