ارائه مدل نشان کارفرما جهت جذب و نگهداشت کارکنان؛ کاربرد رویکرد آمیخته
(ندگان)پدیدآور
خزایی, سعیدخیراندیش, مهدیدهدشتی شاهرخ, زهرهشیرازی, محمودرسولی قهرودی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل تشکیلدهنده مدل نشان کارفرما انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، اکتشافی و از نظر نوع استفاده، کاربردی و مبتنی بر استراتژی پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ارشد و در بخش کمی شامل مدیران و کارشناسان شاغل در شرکتهای زیرمجموعه صنعت نفت بود. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی پژوهش شامل مصاحبههای عمیقی بود که دادههای آن طی چند مرحله کدگذاری تحلیل شدند و مدل حاصله در بخش کمی در قالب سوالات پرسشنامه در میان کارکنان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و بر اساس آن مدل نهایی شناسایی شد. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که ارزش پیشنهادی ارائه شده، تصویر نشان کارفرما، جذابیت نشان کارفرما، عملکرد نشان کارفرما بهعنوان مهمترین اجزای مدل نشان کارفرما شناخته میشوند و عوامل قرارداد روانشناختی، نشانسازی توسط کارکنان و ارتباطات بهعنوان عوامل مداخلهگر در مدل نشان کارفرمای صنعت نفت تاثیر دارند.
کلید واژگان
نشان کارفرماارزش پیشنهادی ارائه شده
تصویر نشان کارفرما
جذابیت نشان کارفرما
عملکرد نشان کارفرما
صنعت نفت
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردیسازمان پدید آورنده
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزیگروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی تهران
دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
شاپا
4621-2423Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما
رحمانی, ناصر؛ ابراهیم پور, حبیب؛ عسگرنژاد نوری, باقر؛ حسن زاده, محمد (انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی, 2019-02-20)هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرماست. جامعه آماری شامل 13000 نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و 147 نفر از کارکنان شرکت نفت در شهر اردبیل است. برایناساس، تعداد 410 نفر ...
-
بررسی تاثیر تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام از طریق متغیر میانجی جذابیت برند کارفرما (مورد مطالعه: دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران)
شیرخدایی, میثم؛ نجات, سهیل؛ کاملی, علیرضا؛ مهدیخانی, حبیب (دانشگاه مازندران, 2019-10-23)سازمانها در محیط کسب و کار امروزی به طور فزآیندهای از برندسازی به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده میکنند که این استفاده از برند به حوزه منابع انسانی نیز راه یافته است. موضوع برند کارفرما به بررسی چگونگی جذب کارکنان و ...
-
بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرما
بلوچی, حسین؛ سیاه سرانی کجوری, محمد علی (دانشگاه مازندران, 2023-03-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرمابود. پژوهش، بر اساس هدف کاربردی محسوب میشود. به منظور جمعآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانهای ...




