ارائه الگوی تربیتی- آموزشی مهارتهای دریانوردی در کارورزی دانشجویان دریایی کشور
(ندگان)پدیدآور
نصری, فرامرزعالی پور, علیرضامطلبیورکانی, ابوطالبنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارورزی دریانوردی دانشجویان دانشگاههای علوم دریایی کشور در راستای تربیت و آموزش مهارتهای مختلف علوم دریانوردی، برنامهریزی و اجرا میگردد. پژوهش حاضر با درک اهمیت تربیت و آموزش در دانشگاههای علوم دریایی بهدنبال ارائه الگوی مهارتهای دریانوردی در کارورزی دریانوردی دانشجویان دریایی کشور میباشد. پژوهش حاضر از نوع زمینهیابی و ترکیبی از تحقیقات کمی و کیفی میباشد. جامعه آماری شامل اساتید، مسئولین (فرماندهان) و مدیرانی است که دارای سابقه دریانوردی بیش از پنج سال بوده و حداقل یکبار در دوره کارورزی دریانوردی بههمراه دانشجویان شرکت داشتهاند که در بخش کیفی 10 نفر بهعنوان جامعه آماری برای پاسخ به سوالات پرسشنامه انتخاب شدند و در بخش کمی بیستویک نفر متخصص که شامل فرمانده و اساتیدی که بهطور مستقیم در تربیت و آموزش دانشجویان در دانشگاه و یگان شناور بههمراه دانشجویان حضور داشتند بهعنوان جامعه آماری برگزیده شدند. پرسشنامه شماره 2 بودند. بر اساس یافتههای پژوهش، بهترتیب دانشجو (94/2)، استاد (60/2)، محتوای دروس (60/2) و فرمانده (16/2) بر مهارتهای دریانوردی در کارورزی دانشجویان دریایی کشور تاثیرگذار میباشند
کلید واژگان
تربیتآموزش
مهارتهای دریانوردی
دانشجویان دریایی
کارورزی دریانوردی
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردیسازمان پدید آورنده
SNDUمدرس دانشگاه
استادیار دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)




