تاثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش نوآوری و کارآفرینانه (مطالعه موردی: یکی از واحدهای سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح)
(ندگان)پدیدآور
پورصادق, ناصرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که در آن محصولات یا فرآیندهای نوآوری شده از طریق القاء و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان از قبل تأسیس شده، به ظهور میرسند. بدینمنظور پژوهش حاضر درصدد بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و نوآوری و گرایش کارآفرینانه کارکنان میباشد تا میزان تاثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری و کارآفرینی در یکی از واحدهای سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح را بسنجد. در این پژوهش که از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی محسوب میشود، برای آزمون فرضیهها، از یک پرسشنامۀ محققساخته متشکل از 52 سوال استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ آن با استفاده از نرمافزار SPSS، 832/0 محاسبه شد. نمونه آماری تحقیق نیز با استفاده از جدول مورگان تعداد 140 نفر برآورد شد که به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. نتایج معادلات ساختاری به قرار زیر میباشد. بین "فرهنگ سازمانی و نوآوری سازمانی"، "فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی" و "نوآوری سازمانی و کارآفرینی سازمانی" رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
کلید واژگان
فرهنگ سازمانی-کارآفرینی سازمانی-نوآوری سازمانی-سازمان تامین اجتماعیشماره نشریه
33تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01




