مرور دوره 15, شماره 57 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
الزامات همترازسازی نمرات در نسخههای جایگزین آزمونهای سرنوشتساز: مورد مطالعه آزمون سراسری داوطلبان زبانهای خارجی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در یک سال مستلزم ساخت نسخههای جایگزین و همترازسازی نمرات آنها است. همترازسازی نسخههای جایگزین نیازمند برقراری الزامات خاصی است. در آزمونهای سرنوشتساز به علت مسائل امنیتی امکان اجرای آزمایشی ...
-
بررسی و انطباق ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه کوتاه راهبردهای مقابله موقعیتی در دانشجویان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)با توجه به اهمیت راهبردهای مقابلهای و تمایل پاسخدهندگان و پژوهشگران به فرمهای کوتاه و جامع، در پژوهش حاضر به بررسی و انطباق ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه کوتاه راهبردهای مقابلهی موقعیتی پرداخته شد. باتوجه به اهداف و ...
-
بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ذهنیت تفکر طراحی: رویکرد شناختی در آموزش معماری
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ذهنیت تفکر طراحی در برنامههای درسی دانشجویان دارای دروس طراحی انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری ...
-
مخاطره الگوریتم متروپلیس هستینگز روبینز مونرو در مدلهای چندارزشی چندبعدی نظریه سوال پاسخ با در نظر گرفتن نقش داده های گمشده
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)کارایی و سوگیری برآورد پارامترها، در اندازه گیری های علوم رفتاری یکی از مهمترین موضوعات روانسنجی است. وجود الگوریتم های گوناگون مانند MHRM و کاربرد آنها در آزمونهای دارای داده گمشده، یکی از چالشهای موجود در حوزه مدل های ...
-
مقیاس یادگیری خودراهبر برای دانشجویان: روایی، پایایی و تغییرناپذیری اندازهگیری
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)توانش یادگیری خودراهبر، که در پاسخ به تغییرات سریعِ جوامع مدرن، به مثابة یک مهارتِ بقا، نقش میآفریند، در بسیاری از کشورهای جهان، به عنوانِ یکی از هدفهای اصلی آموزشی، تلقی میشود. بنابراین، این پژوهش با هدف تحلیل ویژگیهای ...
-
هنجاریابی ایرانی مقیاس تنظیم هیجان های کودک با کمک والدین (PACER)
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف از اجرای این پژوهش، تعیین عاملهای مقیاس تنظیم هیجانهای کودک با کمک والدین (PACER) در والدین دارای فرزند زیر ده سال و هنجاریابی ایرانی آن بود. روش پژوهش همبستگی از نوع تحلیل عاملی و جامعه پژوهش شامل همه والدین دارای ...



