دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
A Combined Extent Fuzzy AHP and Simulation Method for Selecting an Optimum Stacking Layout in Marine Container Terminals
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)Application of simulation and modeling techniques in decision-making and design aspects of container terminals has gained a considerable attention in the recent research studies. Container terminal designers usually deal ...
-
شناسایی گونه های خیارهای دریایی منطقه زیر جزر و مدی خلیج چابهار
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)خیارهای دریایی جزو مهمترین خارپوستان دریا بشمار میروند. با وجود اینکه محیط دریایی منبع عظیمی از این موجودات در اختیار ما گذاشته است، متأسفانه به دلیل عدم شناسایی گونه های موجود در آب های جنوبی ایران و همچنین ناآشنایی با ...
-
بررسی برخی از خصوصیات فیزیکو شیمیایی ژلاتین حاصل از پوست کوتر ماهی(Sphyraena jello)
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)در تحقیق حاضر ژلاتین نوع A از پوست کوتر ماهی (Sphyraenajello)استخراج گردید. بر این اساس سه پیش تیمار مختلف برای استخراج ژلاتین استفاده شد: در تیماراول پوست حاصله در محلول سود 1/0%, ...
-
بررسی تأثیر احداث اسکله ها بر الگوی انتشار امواج (مطالعه موردی منطقه کیاشهر)
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)یکی از مهمترین مسایل در مهندسی دریا، جانمایی مناسب سازه به منظور بهرهبرداری مناسب از آن و به حداقل رساندن مشکلات احتمالی است. با احداث سازههای دریایی شرایط طبیعی موج و جریان در منطقه دستخوش تغییرات میگردد که این امر ...
-
تأثیر مخرب نفوذپذیری و وجود ترک های حرارتی اولیه بر بتن دریایی درجا و ارائه راهکارهای مناسب
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)نفوذ پذیری و وجود ترک های اولیه مهمترین عوامل مؤثر بر تخریب تدریجی بتن دریایی بوده که به عنوان نخستین فاکتورهای تأثیر مواد شیمیایی موجود در آب دریا بر بتن و همچنین خوردگی میلگردها شناخته می شود. به عبارتی چنانچه راهکارهایی ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر کاهش رسوب کانتینردر بنادر ایران
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)زمان ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر همواره یکی از فاکتورهای مهم در راستای ارزیابی عملکرد بنادر محسوب می شود و بالا بودن آن که همراه با رسوب کانتینر و کالا در بنادر است میتواند باعث پایین آمدن راندمان کاری بنادر در تمامی ...
-
کاهش تعداد جابجایی کانتینرها، پیش نیاز اتوماسیون سازی عملیات درون پایانه های کانتینری
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)این مقاله مبنایی را برای صرفه جویی در زمان، بهره برداری بیشتر و استفاده بهینه تر از فضاهای موجود، قبل از اتوماسیون سازی پایانه های کانتینری پیشنهاد میکند. این تحقیق عنوان میکند که با توجه به ارزش و اهمیت همه جانبه زمان ...
-
مقایسه دو روش تعیین تغییرات کاربری سرزمین به منظور استفاده در ارزیابی اثرات توسعه بر محیط زیست
(دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار, 2010-09-23)تعیین تغییرات محیط زیست را میتوان به منظور برنامه ریزی و مدیریت به کار برد. این روش با در نظر گرفتن وضعیت محیط زیست در زمان های مختلف تغییرات محیط زیست را طی دوره زمانی مورد مطالعه، به دست میدهد. از این طرق با در دست ...



