دوره 26, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مطالعه مهارتهای واژگانیمعنایی بزرگسالان مبتلا به اتیسم فارسیزبان بر پایه پروتکل ارزیابی مهارتهای ارتباطی مونترال
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: پژوهشهای مختلفی نشان دادهاند که بیماران مبتلا به طیف اتیسم در کودکی از نظر معنایی دچار آسیبهای فراوان هستند. مطالعاتی نیز هستند که نشان دادهاند این آسیبها در بزگسالان مبتلا به اتیسم هم دیده میشوند. روش کار: ...
-
بررسی پاسخ مغزی به فرآیند مبتداسازی در زبان فارسی بر مبنای مدل Friederici
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: در گفتمان زبان فارسی که ترتیب کلمات آن از نوع (فاعل مفعول فعل) است، متمم پرسشی، یا مفعول حرف اضافهای معمولاً پس از مفعول در جایگاه کانونی قرار میگیرند. با این حال، امکان جابهجایی این عبارت به مکانهای دیگر ...
-
اثربخشی مداخله کمکهای اولیه مهارتهای ارتباطی نوجوان بر سبکهای ارتباطی، خردمندی، سبکهای تفکر و سبکهای تصمیمگیری نوجوانان 15-13 ساله
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: در چرخه تحول روانی بین دوره کودکی و بزرگسالی دوره بسیار مهم نوجوانی قرار دارد. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی مداخله کمکهای اولیه مهارتهای ارتباطی نوجوان بر سبکهای ارتباطی، خردمندی، سبکهای تفکر و تصمیمگیری ...
-
مقایسه توان شبیهسازی حرکتی کودکان فلج مغزی و کودکان سالم: نقش شناخت جسمیشده
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: در دستور ساختمدار جسمیشده، درک زبان مبتنی بر شبیهسازی معنایی صورت میگیرد. پژوهشهای عصبشناسی زبان نیز نشان دادهاند که درک و تولید زبان مستقل از دیگر تواناییهای شناختی نیست و دانش زبان جسمیشده است. پژوهش حاضر ...
-
طراحی و اعتبارسنجی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی و تاثیر آن بر بازداری پاسخ کودکان پیشدبستانی
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: کارکردهای اجرایی، مجموعهای از فرآیندهای شناختی است که نقش بسزایی در تنظیم رفتار انسانها دارند. از آنجایی که در دوران پیشدبستانی رشد این مهارتها به حداکثر میزان خود میرسد، آموزش و تقویت آن میتواند تأثیر ...
-
سنجش درجات استرس بر اساس تست استروپ با استفاده از مقاومت الکتریکی پوست
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: استرس طولانی مدت اثرات منفی زیادی دارد. لذا شناسایی وضعیت استرس در زندگی روزمره میتواند راه حلی پیشگیرانه برای کنترل عوامل استرسزا باشد. اندازهگیری مقاومت پوست گالوانیکی (GSR) میتواند برای گرفتن پاسخهای ...
-
بررسی اثربخشی روش تحریک Forbrainبر توجه شنیداری در کودکان دارای اختلال بیش فعالی/نقص توجه 11-6 سال
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی روش تحریک Forbrain بر توجه شنیداری در کودکان دارای اختلال بیش فعالی/نقص توجه 11-6 سال بود. روش کار: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه ...
-
رابطه خوشبینی تحصیلی با سازگاری تحصیلی دانشآموزان: نقش واسطهای نشخوار فکری
(سیدعلی نقی خرازی, 2024-11-01)مقدمه: سازگاری تحصیلی مورد توجه پژوهشگران تعلیم و تربیت بوده است و تلاشهای زیادی در راستای تعیین عوامل مؤثر بر آن از سوی پژوهشگران به عمل آمده است، ازاینرو مطالعه حاضر با هدف نقش واسطهای نشخوار فکری در رابطه خوشبینی ...



