درآمدی بر الگوی مدیریتی امام علی(ع) از منظر مؤلفههای سرمایۀ اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
اعتصامی, منصورفاضلی کبریا, حامدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه در کنار انواع مختلف سرمایه، مانند سرمایه انسانی، مالی و اقتصادی، سرمایه دیگری با عنوان سرمایه اجتماعی مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. این مفهوم به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه بهعنوان منبع باارزش اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل، موجب تحقق اهداف اعضا میشود. با توجه به اهمیت و جایگاه سرمایه اجتماعی در مدیریت سازمانها به تبیین این بحث از دیدگاه الهی امیرالمؤمنین علی(ع) بهعنوان مدیری مدبر و کارآمد در تشکیل حکومت اسلامی پرداخته میشود. مقاله حاضر مبتنی بر مطالعات کتابخانهای و اسنادی انجام پذیرفته است. عناوین مباحث این نوشتار به شرح زیر است: ابتدا سرمایه اجتماعی، سپس بهترتیب و بهاختصار مدیریت ارزش، مدیریت در نگاه امیرالمؤمنین علی(ع) و الگوی مدیریت علوی بر مبنای سرمایه اجتماعی محبت و معرفت و در نهایت، سرمایه دینی و مؤلفههایی از سرمایه اجتماعی در مدیریت امام علی(ع) بررسی میشود.
کلید واژگان
سرمایۀ اجتماعیارزش
مدیریت ارزش
سرمایۀ دینی
سرمایۀ ارزشی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01
ناشر
دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشجوی دکتری علوم اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع)دانشجوی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق (ع)
شاپا
2383-08912645-3827




