ارزیابی تصمیمات استراتژیک فرهنگی بر اساس ارزشهای اسلامی؛ مورد مطالعه: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی
(ندگان)پدیدآور
سیدخاموشی, سیدمهدینظری, ابوالفضلنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مسئله فرهنگ و فعالیتهای فرهنگی از جمله موضوعاتی است که در سالهای اخیر معنای ویژه و مهمی یافته است. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از جمله سازمانهایی است که میتوان آن را جزء نهادهای فرهنگی قملداد کرد. اساسنامه حوزه هنری چند هدف اصلی را برای آن برشمرده است. از آن میان فراهم ساختن زمینه رشد، شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و متعهد به ارزشهای انقلاب اسلامی، بهره گرفتن از هنر در تبیین و ترویج مبانی و ارزشهای اسلامی و فضائل اخلاقی و ایجاد زمینه رشد استعدادها و خلاقیتهای هنری و ادبی از طریق شناسایی، تربیت، تقویت و معرفی هنرمندان برجسته مسلمان است. در این شرایط و با توجه به نیازهای امروز جامعه اسلامی و نقش کلیدی هنر و مدیریت هنری، به نظر میرسد ارزیابی تصمیمات استراتژیک فرهنگی در مدیریت فرهنگی و هنری کشور، میتواند فضای عمومی این بخش را از حرکت به سوی نوعی سردرگمی نجات دهد. این مقاله به دنبال ارزیابی تصمیمات استراتژیک حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی است تا از رهگذر شناسایی دورههای تصمیمگیری و تصمیمات آن به هدف خود در جهت انطباق با ارزشهای اسلامی دست یابد.
کلید واژگان
استراتژیمدیریت استراتژیک
تصمیمگیری استراتژیک
برنامهریزی فرهنگی
مدیریت استراتژیک فرهنگی
فرهنگ اسلامی
حوزه هنری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2008-09-221387-07-01
ناشر
دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University
سازمان پدید آورنده
استادیار مدرسه عالی شهید مطهریکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
شاپا
2383-08912645-3827




