طراحی الگوی همسوسازی استراتژی مدیریت منابع انسانی و استراتژی کسبوکار
(ندگان)پدیدآور
طبرسا, غلامعلیحاجیکریمی, عباسعلیگنجعلی, اسداللهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت منابع انسانی یکی از سازوکارهایی است که از طریق آن، منافع افراد و سازمان همسو میگردد. در محیط رقابتی که سازمانها دائماً در حال رقابتاند، آنهایی پیشتاز خواهند بود که دارای مزیت رقابتی باشند و موفقترین آنها، سازمانهایی هستند که مزیت رقابتی از نوع پایدار داشته باشند. با استناد به ادبیات مدیریت منابع انسانی استراتژیک، سازمانهایی که همسوسازی استراتژیک میان مولفههای سازمانی ایجاد کنند، از این مزیت رقابتی پایدار برخوردار خواهند شد. نوشتار حاضر در پاسخ به این سؤال اصلی شکل گرفته است که آیا مدل جامعی وجود دارد که بتوان بر اساس آن، همسوسازی میان استراتژیهای مدیریت منابع انسانی و استراتژیهای کسبوکار ایجاد کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، ادبیات مدیریت منابع انسانی استراتژیک و مبحث همسوسازی بررسی شد. مطالعة کتابخانهای منابع نشان داد هر صاحبنظری از دیدگاه خود مدل و چارچوبی را برای پاسخ به سؤال تحقیق ارائه کرده است، اما از جامعیت مورد انتظار برخوردار نیست. جهت رفع این نقصان، مدل مفهومی پیشنهادی از طریق تحلیل محتوای کیفی مدلها و اشارات صاحبنظران و در شش بعد و سی مؤلفه طراحی شده است.
کلید واژگان
همسوسازیمدیریت منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی استراتژیک
استراتژیهای مدیریت منابع انسانی
استراتژی کسبوکار
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2007-09-231386-07-01
ناشر
دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتیاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2383-08912645-3827




