• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی هرمزگان
    • دوره 5, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی هرمزگان
    • دوره 5, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه تطبیقی تحولات تابلوها و علائم و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در ایران و سایر کشورها(ترکیه ،مالزی و استرالیا)

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمی کوچی, محمدباقررئیسی دهکردی, عبدالرسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    662.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رشد شهرنشینی و افزایش تعداد وسایل نقلیه در بسیاری از کشورهای درحال توسعه مانند ایران، منجر به افزایش تعداد تصادفات رانندگی در شبکه راه ها گردیده است. و سالیانه شاهد آمار تکان دهنده ای از آسیب دیده گان سوانح رانندگی هستیم به این دلیل ضرورت دارد از طریق روش کتابخانه ای و مراجعه به مکتوبات مستند و همچنین مقایسه تطبیقی موارد علمی و آیین نامه ای موجود در کشورمان با کشورهای منتخب استرالیا ،ترکیه و مالزی مطالعه ای صورت پذیرد و نهایتا بتوانیم برای کاربران ترافیک و کارشناسان راهور ، بهترین و مناسب ترین نتایج را مشخص و ارائه طریق نماییم. چارچوب اصلی قوانین در بسیاری از کشورها شبیه هم است و اختلافات بیشتر در جزئیات و نحوه برخورد با جرایم است. در میان کشور های مورد مطالعه ، استرالیا تصادفات و تلفات جاده ای درحد قابل قبولی را دارد.که میتوان دلیل آنرا وجود سطح استانداردهای بین المللی در حمل و نقل گسترده شهری و قیمت مناسب آن در بهره گیری از خدمات ایمنی دانست. با توجه به این مطلب که در استرالیا حمل و نقل جاده ای اصلی ترین راه جابجایی افراد در سطح کشور است.بنا براین نتایج کاربردی زیر پیشنهاد میگردد: 1)لباس موتور سواران و دوچرخه سواران به نوارهای شبرنگ مجهز و داری نوارهای مناسب دید در شب گردند 2)ایجاد جزایر ایمن در مدخل تقاطع های درجه دو شهری تا عابرین در محل تغییر جهت حرکت خودروها محلی امن داشته باشند. است، و در نهایت از لحاظ توزیع مکانی شهر بندرعباس (61%)، قشم(15%) و میناب(12%)از متوفیان عابرین پیاده را به خود اختصاص داده اند.
    کلید واژگان
    تصادفات عابر پیاده
    جنسیت
    نقش متوفیان در چرخه ترافیک
    توزیع مکانی

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان هرمزگان- دفتر تحقیقات کاربردی

    شاپا
    2383-4021
    URI
    http://hormozgan.jrl.police.ir/article_19267.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/11405

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب