نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیوردی‌نیا, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorستاره, سیمینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:35:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:35:56Z
dc.date.available1399-07-08T21:35:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:35:56Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-01en_US
dc.date.submitted1392-05-10fa_IR
dc.identifier.citationعلیوردی‌نیا, اکبر, ستاره, سیمین. (1392). بررسی نقش خانواده، مدرسه، و گروه همالان در بزهکاری دانش‌آموزان. جامعه‌پژوهی فرهنگی, 4(4), 79-103.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0468
dc.identifier.issn2383-0476
dc.identifier.urihttp://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_1215.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113929
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی نقش خانواده، مدرسه، و همالان در بزهکاری دانش‌‌آموزان شهر مشهد بوده است. روش تحقیق پیمایشی و ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه است. جامعة آماری تحقیق حاضر شامل دانش‌آموزان دبیرستانی سال سوم دبیرستان‌های ناحیة 5 شهر مشهد در سال تحصیلی 139۱ -139۲ بوده‌ است که درمجموع 400 نفر از آنان با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب به عنوان نمونة تحقیق انتخاب شده‌اند. چهارچوب نظری تحقیق نیز مبتنی‌بر سه نظریة پیوند اجتماعی، یادگیری اجتماعی، و برچسب‌زنی است. بر اساس یافته‌های پژوهش، متغیر باور در میان دانش‌‌آموزان پسر بیشترین قدرت تبیین‌‌کنندگی بزهکاری را داشته است. در صورتی که در میان دانش‌‌آموزان دختر، پیوند افتراقی بیشترین قدرت تبیین‌‌کنندگی بزهکاری را داراست. این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که متغیر باور مهم‌ترین متغیری است که به طور معناداری قادر به تبیین و پیش‌‌بینی تغییرات بعد تخریب اموال، سرقت، تخلفات منزلتی، و مصرف مواد است. در مورد بعد خشونت نیز، متغیر پیوند افتراقی نسبت به سایر متغیرها از قدرت پیش‌‌بینی بیشتری برخوردار استfa_IR
dc.format.extent277
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofجامعه‌پژوهی فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofSociological Cultural Studiesen_US
dc.subjectبزهکاری دانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectگروه همالانfa_IR
dc.subjectمدرسهfa_IR
dc.titleبررسی نقش خانواده، مدرسه، و گروه همالان در بزهکاری دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار جامعه‌شناسی، دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage79
dc.citation.epage103


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد